Afera spalinowa zdaje się nie mieć wpływu na sprzedaż Volkswagena. Rok 2017 okazał się rekordowy dla Volkswagena nie tylko jako producenta samochodów osobowych, ale również użytkowych.
Marka Volkswagen Samochody Użytkowe wyprodukowała w 2017 roku niemal 495 000 pojazdów (dokładnie: 494 511 sztuk) i ustanowiła nowy rekord. W porównaniu z poprzednim najlepszym wynikiem, jaki osiągnięto w 2016 roku, liczba wyprodukowanych samochodów zwiększyła się o 3,8 procenta. Znaczny wzrost odnotowano w wypadku modeli z serii T, Caddy, a także Amaroka.
W 2017 roku wyprodukowano 208 427 egzemplarzy T6 – w fabryce w Hanowerze powstało ich 175 290 sztuk, a w Poznaniu - 33 137 egzemplarzy. Była to łącznie największa liczba wyprodukowanych aut od 44 lat. W porównaniu z rekordowym poprzednim rokiem wzrost wyniósł 4,5 procenta.
Poznański zakład Volkswagena
Znaczne zwiększenie produkcji odnotowano również w wypadku Caddy – w 2017 roku z taśm fabryki w Poznaniu zjechało 164 668 egzemplarzy, czyli najwięcej od czasu powstania Volkswagen Poznań w 1993 roku. W stosunku do poprzedniego roku liczba wyprodukowanych Caddy zwiększyła się w 2017 roku o 3,8 procenta.
W 2017 roku bardzo wzrosła także produkcja Amaroka, która wyniosła 81 177 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 28,1 procenta. Z tej liczby 25 501 samochodów (+52,6 procenta) opuściło bramy fabryki w Hanowerze, w Pacheco w Argentynie powstało ich 54 813 (+17,5 procenta), a w nowej fabryce w Quito w Ekwadorze 863 sztuki (montaż CKD).
36 348 Crafterów wyprodukowano w fabryce we Wrześni w pierwszym roku po jej uruchomieniu, oprócz nich z taśm zjechało 3 891 egzemplarzy bliźniaczego MAN-a TGE.
W głównym zakładzie w Hanowerze w 2017 roku powstało łącznie 200 826 pojazdów (+5,9 procenta w porównaniu z poprzednim rokiem, najwięcej od 44 lat). W tej liczbie mieszczą się też pierwsze egzemplarze e-Craftera, którego produkcję uruchomiono w Hanowerze pod koniec roku.
Rekord padł także w fabryce w Poznaniu – w sumie w 2017 roku z jej taśm zjechało 197 805 samochodów (+6,8 procenta w porównaniu z poprzednim rokiem, najwięcej w historii).
W nowej polskiej fabryce we Wrześni wyprodukowano ponad 40 000 samochodów.
W Pacheco powstało 54 813 egzemplarzy Amaroka, co oznacza wzrost rok do roku o 17,5 procenta; w Quito wyprodukowano 863 sztuki Amaroka.