Volkswagen zaprezentował oficjalnie nową generacją Amaroka. Nowy model, który zastąpi pojazd produkowany już od niemal trzynastu lat, to konstrukcja oparta na Fordzie Ranger.
Volkswagen Amarok
To efekt zacieśniającej się współpracy między Volkswagenem a Fordem. W jej ramach Ford będzie m.in. produkował samochody elektryczne zbudowane na bazie modułowej platformy Volkswagena MEB, zaś Volkswagen pod swoją marką będzie sprzedawał Rangera.
Stylistyka Amaroka i Rangera jest podobna, chociaż widać, że projektanci Volkswagena robili co się da, by odróżnić oba pickupy. Szczególnie duży nacisk położono na przednią część nadwozia. Zupełnie inny jest pas przedni, osłona chłodnicy, zderzak czy nawet kształt świateł.
Volkswagen Amarok
Z boku oba modele są już niemal identyczne, przede wszystkim w oczy rzucają się dokładnie takie same przetłoczenia na drzwiach. Z kolei z tyłu różnice sprowadzają się to nieco innej klapy i zmienionych świateł.
Wnętrze nowego Amaroka jest niemal identyczne, jak Rangera. Na konsoli środkowej znajduje się umieszczony pionowo ekran systemu infotainment (10- lub 12-calowy), dokładnie tak samo jest w Rangerze. Różne jest jednak oprogramowanie, a także fizyczne przyciski pod ekranem. Drugi ekran, cyfrowych zegarów ma 8 cali.
Volkswagen Amarok
Nowy Amarok ma 535 cm długości i jest o co 9,6 cm dłuższy od swojego poprzednika. Rozstaw osi wynoszący 327 cm oznacza wzrost o 17,5 cm. Ładowność wzrosła do 1,2 tony, a maksymalna masa holowanej przyczepy - 3,5 tony - będzie możliwa do osiągnięcia w większej liczbie wariantów silnika i skrzyni biegów. Samochód otrzymał krótsze zwisy, wyraźnie wzrosła - z 50 do 80 cm głębokość brodzenia.
Volkswagen Amarok
Gama jednostek napędowych nowego Volkswagena Amarok obejmuje silnik 2.0 TDI w wariantach o mocy 150, 170, 204 (na niektórych rynkach 209) KM oraz jednostkę 3.0V6 TDI o mocy 250 KM (na niektórych rynkach - 241 KM). Ponadto na niektórych rynkach w ofercie znajdzie się benzynowy silnik 2.3 TSI o mocy 302 KM, jest to oczywiście fordowski silnik 2.3 EcoBoost.
Volkswagen Amarok dostępny będzie z napędem na tylne koła lub ze stałym albo dołączanym napędem obu osi. Dostępne przekładnie to pięcio- lub sześciostopniowe skrzynie manualne, sześciostopniowy automat lub - dostępna w najmocniejszych wersjach - również automatyczna przekładnia dziesięciostopniowa pochodząca od Forda.
Nowy Volkswagen Amarok będzie produkowany w RPA, a do sprzedaży trafi prawdopodobnie dopiero w 2023 roku.