Tym razem próbom zderzeniowym poddano Forda Fiestę, Jeepa Compasa, Mazdę CX-5, Mercedesa klasy S w wersji z otwartym nadwoziem, Opla Amperę-e, Opla Grandlanda X, Renault Koleosa oraz dwa modele Kii – Picanto i Rio.
Samochody spod znaku Kii przetestowano w dwóch wersjach wyposażeniowych: standardowej i wzbogaconej o zestaw safety pack.
Podstawowe modele Picanto i Rio oceniono na skromne trzy gwiazdki. Trzeba jednak wyjaśnić, że w obu przypadkach winnym przeciętnego wyniku były słabe noty w kategorii dodatkowych systemów wspomagających bezpieczeństwo. Każde z aut otrzymało zaledwie po 25 proc. punktów w tej kategorii. Dodanie pakietu „safety pack” zdecydowanie poprawiło ogólną ocenę. Kie Picanto z takim zestawem oceniono na cztery gwiazdki. Kia Rio otrzymała maksymalną notę ogólną 5 gwiazdek.
ZOBACZ WYNIKI POSZCZEGÓLNYCH MODELI
Pozostałe pojazdy – za wyjątkiem Opla Ampera-e – otrzymały maksymalną ocenę 5 gwiazdek. Elektrycznego opla oceniono na 4 gwiazdki. Wprawdzie samochód otrzymał równe noty w każdej z kategorii, ale do pięciogwiazdkowego wyniku zabrakło nieco lepszej ochrony dorosłych (82 proc.) i dzieci (73 proc.).
Wyniki wszystkich pozostałych aut uznać można za dobre. Pozytywnie wyróżnia się zwłaszcza nowy Ford Fiesta, który od dziesięcioleci plasuje się w czołówce najchętniej kupowanych aut na Starym Kontynencie. Noty 87 proc. za ochronę dorosłych i 84 proc. za ochronę dzieci to dobra wiadomość dla przyszłych nabywców. Biorąc pod uwagę klasę pojazdu Ford pozytywnie wyróżnia się też w kategorii dodatkowych systemów wspomagających bezpieczeństwo (60 proc).