Volkswagen utrzymał w pierwszej połowie roku pozytywny trend, sprzedając na świecie 3,12 miliona samochodów. Oznacza to, że w ciągu pierwszych sześciu miesięcy z salonów wyjechało o 6,3 procenta więcej samochodów niż w tym samym okresie poprzedniego roku.
Volkswagen Golf
W Europie w czerwcu sprzedano 187 300 samochodów, czyli o 14,5 procenta więcej niż w poprzednim roku. Taki wzrost był możliwy m.in. dzięki dużemu popytowi na szwedzkim rynku (+87%). Z powodu większego opodatkowania samochodów z konwencjonalnymi silnikami, które weszło w życie od 1 lipca, w czerwcu rynek w Szwecji wręcz eksplodował. W Wielkiej Brytanii (+10,2%) utrzymuje się duży popyt na Golfa i Tiguana; popularnością cieszy się również nowe Polo. W Austrii (+14,5%) klienci chętnie wybierają T-Roca i Polo. Sprzedaż w Europie Zachodniej w porównaniu z czerwcem poprzedniego roku zwiększyła się o 14,1 procenta.
Volkswagen Passat
Na niemieckim rynku VW sprzedał 55 200 samochodów, co oznacza wzrost o 4,7 procenta w porównaniu z czerwcem 2017 roku. Nowy T-Roc miał bardzo udany debiut i znalazł się na czele najpopularniejszych aut w swojej klasie; klienci bardzo chętnie decydują się również na zakup Tiguana Allspace.
W Polsce w czerwcu zarejestrowano 5091 osobowych Volkswagenów, co stanowi wzrost o 46,6 procenta w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku. Największą popularnością cieszyły się modele Golf, Passat i Tiguan.
W Europie Środkowej i Wschodniej dostarczono klientom 26 700 samochodów – oznacza to wzrost o 16,8 procenta w stosunku do czerwca poprzedniego roku. W samej Rosji sprzedaż zwiększyła się o 21,4 procenta do 8 900 aut. Bardzo dobrze sprzedają się tam zwłaszcza Polo (+1 600 sztuk) i Tiguan (+100 sztuk).
Volkswagen Tiguan
W Ameryce Północnej do klientów trafiło 47.700 samochodów, czyli nieco mniej niż w poprzednim roku. Powodem jest m.in. zmniejszenie się rynku meksykańskiego. W USA ofensywa w dziedzinie aut typu SUV spowodowała wzrost sprzedaży o 5,7 procenta do 28 900 samochodów.
Klientom w Ameryce Południowej dostarczono 38 900 pojazdów, czyli o 11,8 procenta więcej niż w czerwcu 2017 roku. W Brazylii, na największym rynku tego regionu, do odbiorców trafiło 27 400 samochodów. Oznacza to wzrost o 27,9 procenta w porównaniu z czerwcem poprzedniego roku. Volkswagen stał się w Brazylii drugą marką pod względem popularności.
W Chinach Volkswagen dostarczył łącznie 228 500 samochodów – jest to taki sam poziom jak w roku ubiegłym. W tej liczbie znajduje się 40 800 modeli Lavida, dobrze sprzedawały się również Bora, Lamando i Sagitar. Warto dodać, że od 1 lipca w Chinach obniżono cła na samochody, przez co sporo osób odłożyło decyzję o zakupie samochodu.