W polskich realiach głównym kryterium decydującym o wyborze konkretnego auta jest przeważnie cena. Mało kto zawraca sobie głowę kwestią bezpieczeństwa. Skoro samochód ma ABS i poduszkę powietrzną czujemy się całkiem pewnie. To błąd. Podobne konstrukcje, zbliżone do siebie wielkością i masą, potrafią diametralnie różne zachować się w czasie wypadku. Dla przykładu BMW serii 3 E36 uważane przez wielu za samochód bezpieczny w testach zderzeniowych uzyskało drugi od końca, najniższy wynik w historii! Co ciekawe, dużo mniejszych i mniej prestiżowych aut, ocenianych wg tych samych kryteriów uzyskało wyniki o wiele lepsze. Podobnie jest chociażby z popularnym mercedesem klasy C, citroenem xantią i wieloma innymi pojazdami, które na pierwszy rzut oka budzą zaufanie.
Poziom bezpieczeństwa powinien więc być jednym z głównych kryteriów wyboru auta, zwłaszcza że polskie drogi należą do najgorszych w Europie i nie są przystosowane do obecnego natężenia ruchu. Dlatego właśnie system, jaki opracowaliśmy uwzględnia nie tylko koszty zakupu, eksploatacji, czy osiągi, ale również tak ważną kwestię jak bezpieczeństwo.