Producent z Bawarii zaprezentował własnie pierwsą elektryczną "czwórkę" - model i4. Samochód oferowany będzie w dwóch odmianach - w tym wzmocnionej sygnowanej znaczkiem M.
BMW i4 M50
Samochód to nowoczesne gran turismo w wydaniu ”czterodrzwiowego coupe”. Standard to m.in. pozbawione ramek drzwi, nisko opadająca linia dachu czy – montowana bez dopłaty – elektryczna pokrywa bagażnika. Auto ma 4783 mm długości, 1852 mm szerokości i 1448 mm wysokości. Bagażnik mieści od 470 do nawet 1290 l. Elektryczne BMW może też ciągnąć przyczepy (składany hak za dopłatą) o masie do 1600 kg.
BMW i4 M50
Klienci mają do wyboru dwie odmiany. Słabsza - BMW i4 eDrive40 ferowana jest wyłącznie z napędem na tył. Ma jeden silnik trakcyjny o mocy 250 kW (340 KM) i – przynajmniej w teorii – potrafi przejechać na jednym ładowaniu do 590 km. Sprint do 100 km/h trwa 5,9 s. Prędkość maksymalna to 190 km/h.
W ofercie będzie również usportowione BMW i4 M5. W takiej konfiguracji mamy dwa elektryczne silniki trakcyjne (napęd na obie osie) o łącznej mocy 400 kW (544 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 795 Nm. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 3,9 s i osiąga prędkość maksymalną 225 km/h.
BMW i4
Obie odmiany mają ten sam, umieszczony w podłodze, akumulator o pojemność 83,9 kWh. Zintegrowana jednostka ładująca umożliwia korzystanie ze stacji szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 200 kW. Pozwalają one w 10 minut zwiększyć zasięg nawet o 164 (BMW i4 eDrive40) lub 140 kilometrów (BMW i4 M50). 31 minut ładowania przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki zaowocować ma ”dotankowaniem” od 10 do 80 proc. pojemności baterii.
Producent nie chwali się, ile czasu potrzeba na naładowanie akumulatora bezpośrednio z domowej sieci. Korzystając z opcjonalnej ładowarki ściennej (11 kW/16A/instalacja trójfazowa) na pełne naładowanie potrzeba 8,5 godziny.
Nowe BMW i4 można już zamawiać u dealerów. Ceny rozpoczynają się od 245 200 zł w przypadku BMW i4 eDrive40 oraz od 289 900 zł dla BMW i4 M50.