W Los Angeles zadebiutowało długo wyczekiwane BMW i8 Roadster. Przy okazji zmodernizowano również oferowaną do tej pory odmianę Coupe.
BMW i8 Roadster
Oba samochody otrzymały nową maskę z dużym wlotem powietrza i zmodyfikowany układ napędowy. Przy okazji podstawowy model przemianowano na BMW i8 Coupe. Plakietki z taką nazwą znajdziemy na słupkach C. W przypadku Roadstera nazwa auta znalazła się też na tylnej klapie.
BMW i8 Roadster
Wersja z otwartym nadwoziem wyposażona jest w składany elektrycznie softop mieszczący się w luku za fotelami kierowcy i pasażera. Cała operacja trwa 15 sekund i może być przeprowadzana w czasie jazdy z prędkościami do 50 km/h. Mimo usunięcia sztywnego dachu konstruktorom udało się zachować typowe dla i8, unoszone ku górze, pozbawione ramek okiennych drzwi. Niezależnie od dachu kierowca sterować też może tylną szybą, która pełni funkcję wiatrołapu. Wersja Roadster jest o około 60 kg cięższa od Coupe. Niewielka różnica to m.in. wynik zastosowania wielu ultralekkich materiałów, jak chociażby wzmacnianych tworzywami sztucznymi włókien węglowych (CFRP).
BMW i8 Roadster
Nowe i8 mogą się pochwalić zmodyfikowanym układem napędowym. Napędzający przednią oś silnik elektryczny ma teraz 143 KM i 250 Nm (o 12 kW więcej niż do tej pory). Z 7,1 do 11,6 kWh zwiększono też pojemność baterii. To wystarczyło, by maksymalna prędkość w trybie elektrycznym wzrosła do 120 km/h, a zasięg od 53 km.
BMW i8 Roadster
Jeśli wierzyć danym technicznym, BMW i8 Roadster osiąga 100 km/h w 4,6 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 250 km/h. Po uwzględnieniu maksymalnego zasięgu w trybie bezemisyjnym średnie zużycie paliwa wynosić ma 2,1 l/100 km. Zmodernizowane BMW i8 Coupe osiąga setkę w 4,4 s. Zdaniem producenta średnie spalanie wynosi 1,9 l benzyny na 100 km.
Samochody trafić mają do salonów w maju 2018 roku. Standard obejmować będzie m.in. kluczyk z dotykowym wyświetlaczem BMW Display Key, nawigację Professional, wyświetlacz przezierny HUD i aktywne oświetlenie BMW Laserlight.