Znamy już zwycięzców prestiżowego konkursu World Engine of the Year. Które marki mogą świętować zwycięstwo w poszczególnych kategoriach?
Co zaskakujące, za najlepszy silnik 2015 roku uznano… hybrydowy zespół napędowy nowego BMW i8. Przypominamy, że skład się on z benzynowego, trzycylindrowego, doładowanego silnika o pojemności 1,5 l (o mocy 231 KM) wspomaganego elektrycznym motorem trakcyjnym rozwijającym 131 KM. Układ otrzymał też specjalne wyróżnienie dla „najlepszego nowego silnika”.
1,0 l Ecoboost znajdziemy m.in. pod maską Fiesty
Wśród jednostek o pojemności poniżej 1 l po raz kolejny zwyciężyła konstrukcja Forda – doładowany, trzycylindrowy 1,0 l ecoboost dostępny niemal w całej, europejskiej gamie modelowej amerykańskiego producenta.
Zwycięzcą kategorii 1,0-1,4 l został nowy, doładowany silnik koncernu PSA o pojemności 1,2 l powszechnie stosowany dziś w popularnych modelach francuskich marek.
Silnik Ferrari 458 i pojemności 4,5 l
Układ napędowy BMW i8 zwyciężył również w kategorii silników o pojemnościach od 1,4 do 1,8 l. W przedziale pojemności 1,8-2,0 l za najlepszą jednostkę napędową uznano doładowany, dwulitrowy silnik o mocy 360 KM konstrukcji Mercedesa-AMG.
Przedział pojemności 2,0-2,5 l zdominowało Audi z popularną jednostką 2,5 l TFSI. W kategorii 2,5-3,0 l na pierwszym miejscu uplasował się podwójnie doładowany, 3,0-litrowwy silnik BMW znany z modeli M3 i M4.
Tesla Model S
W kategorii pojemnościowej od 3,0 l do 4,0 l triumfował McLaren ze swoim 3,8-litrowym, benzynowym biturbo. Za najlepszą jednostkę o pojemności powyżej 4,0 l uznano benzynową 4,5 l konstrukcji Ferrari stosowaną w popularnym modelu 458. Ta sama jednostka zdobyła też nagrodę specjalną dla "silnika o dużej mocy".
Wśród "konstrukcji ekologicznych" zwycięstwo przypadło w udziale Tesli model S.