Najpóźniej od 2030 roku Ford będzie w Europie sprzedawał wyłącznie samochody elektryczne. Obecnie amerykański koncern zamierza stopniowo wygaszać produkcję spalinowych modeli, więc jeśli ktoś chciałby jeszcze je kupić, musi się spieszyć.
Ford Galaxy i Ford S-Max
Już w połowie 2023 roku zakończona zostanie produkcja Forda Fiesty, modelu który jest w ofercie od niemal pół wieku. Nastąpi to o rok szybciej niż wcześniej planowano, a już obecnie w ofercie jest tylko wersja pięciodrzwiowa tego modelu.
Ale to nie wszystko, ogłoszono również zakończenie produkcji minivanów - Galaxy i S-Max. Zamówienia na te modele już nie są przyjmowane, produkcja potrwa do kwietnia 2023 roku roku, gdy zostanie dostarczony ostatni z pojazdów, na które już są klienci.
Ford Focus
A przypomnijmy, że w kwietniu 2022 roku, po równych 30 latach zakończono produkcję Forda Mondeo, obecnie model ten produkowany jest jeszcze w Chinach, ale nie jest dostępny w europejskich salonach. Dawniej model ten był produkowany w niemieckiej Kolonii i belgijskim Genk (do 2013 roku). Ostatnia, piąta generacja powstawała wyłącznie w hiszpańskim Almussafes.
Natomiast Ford Galaxy i S-Max produkowane są w hiszpańskiej Walencji. Jaka będzie przyszłość tego zakładu? Ford enigmatycznie mówi, że będzie produkować samochody elektryczne, ale konkretów brak.
Ford Fiesta
Niepewna jest również zakładu w niemieckim Saarlouis, który ma całkowicie przestać produkować samochody do 2025 roku. A właśnie tam produkowany jest Ford Focus. Tyle tylko, że o przyszłości tego modelu nie można jeszcze przesądzać, ponieważ powstaje jeszcze w Chinach i na Tajwanie. Jednak prawdopodobny jest scenariusz Mondeo, czyli wycofanie Focusa z rynków europejskich.
Co z się stanie z zakładem w Saarlouis? Nie jest wykluczone, że Ford będzie chciał go sprzedać.
Zamiast Mondeo, Fiesty, Galaxy i S-Maxa Ford zamierza produkować samochody elektryczne. Już do 2024 roku zamierza wprowadzić do salonów łącznie siedem modeli bateryjnych.
Jako pierwsza zadebiutuje Ford Puma w wersji elektrycznej. Kolejne nowości to dwa crossovery zbudowane na platformie MEB Volkswagena. Pozostałe modele to różne odmiany dostawczego Transita.