Borykający się problemami z utrzymaniem produkcji Ford zamierza uprościć i uporządkować swoją ofertę. W ramach zmianach zakończona zostanie produkcja trzydrzwiowej wersji Fiesty.
Ford Fiesta ST
Ford ma duży problem z zapewnieniem dostaw półprzewodników i wiązek kabli. Przez to produkcja jest wstrzymywana, a na zamówione samochody trzeba czekać miesiącami. Producent podejmuje kroki, które mają naprawić tę sytuację.
Jeden z nich to ograniczenie dostępnych wersji samochodów, w tym zakończenie produkcji Fiesty z trzydrzwiowym nadwoziem. Zamówienia na ten model w ogóle nie są szczególnie wysokie, ze względu na rosnącą popularność małych crossoverów. Szczególnie mało praktyczna odmiana trzydrzwiowa nie cieszy się dużym powodzeniem. Dodatkowo wycofane zostaną niektóre elementy wyposażenia, jak kontrastowy czarny dach czy panoramiczny szyberdach.
Ford Fiesta ST
Trzydrzwiowa Fiesta była bazą dla usportowionej wersji ST. Czy jej koniec oznacza zakończenie produkcji tego modelu? Na szczęście nie. Przedstawiciele Forda informują że napędzana silnikiem 1.5 Ecoboost, 200-konna Fiesta ST pozostanie w produkcji, będzie jednak oferowana z nadwoziem pięciodrzwiowym.
Ford Fiesta produkowany jest w Kolonii w Niemczech. Ze względy na zerwanie łańcucha dostaw fabryka często zmuszana była do ogłaszania przestojów - np. z okazji świąt wielkanocnych ogłoszono dwutygodniową przerwę w pracy.
Ford Fiesta
Przestoje wpływają na poziom produkcji - o ile w ciągu dwóch pierwszych miesięcy 2021 roku w Europie sprzedano niemal 20 tys. egzemplarzy Fiesty, o tyle w styczniu i lutym 2022 roku z salonów wyjechało tylko nieco ponad 7500 egzemplarzy tego modelu.
Fiesta obecnej generacji debiutowała w 2016 roku, w 2020 roku poddano ją modernizacji. Ford nie ogłosił jeszcze jak długo pojazd utrzyma się w produkcji i czy zamierza wprowadzić kolejną generację.
Warto dodać, że zakład w Kolonii przechodzi obecnie przebudowę. Kosztem 1 mld euro ma stać się europejskim centrum produkcji samochodów elektrycznych. To tam mają być produkowane m.in. dwa elektryczne pojazdy oparte na modułowej płycie podłogowej MEB Volkswagena. Pierwszy z nich ma pojawić się jeszcze w tym roku.