Najlepiej sprzedający się w Europie model Forda – Fiesta - jest już dostępny ze zelektryfikowanym układem napędowym.
Przypominamy, że Ford zobowiązał się do zaoferowania zelektryfikowanej wersji każdego pojazdu osobowego, który wprowadza w Europie, dzięki czemu do końca przyszłego roku zwiększy europejską gamę zelektryfikowanych pojazdów do 18 modeli. W efekcie kierowcy Fiesty mogą teraz korzystać z układu miękkiej hybrydy EcoBoost Hybrid.
Ford Fiesta
Modele Fiesta EcoBoost Hybrid oferowane są w dwóch wariantach mocy 125 KM i 155 KM. Standardowy alternator został zastąpiony rozrusznikiem/generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia odzyskiwanie energii podczas wytracania prędkości oraz jazdy wybiegiem i wykorzystanie jej do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu znamionowym 48 V.
BISG działa również jako silnik elektryczny, płynnie współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową o niskich stratach tarcia wewnętrznego, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego pojazdu.
Ford Fiesta
Inteligentny, samoregulujący się system miękkiej hybrydy nieustannie monitoruje sposób eksploatacji pojazdu, aby określić, kiedy i jak intensywnie ładować akumulator. Pozwala to wykorzystywać przechowywaną w akumulatorze energię zgodnie z jednym z dwóch planów działania: substytucja momentu obrotowego z wykorzystaniem silnika elektrycznego BISG (przez co system dostarcza do 24 Nm momentu obrotowego, zmniejszając obciążenie silnika benzynowego) lub uzupełnienie momentu obrotowego z wykorzystaniem silnika elektryczneg. W drugim scenariuszu BISG ma na celu zwiększenia całkowitego, dostępnego w układzie momentu obrotowego o 20 Nm powyżej poziomu osiąganego przez sam silnik benzynowy. Wówczas kierowca ma do dyspozycji aż 240 Nm momentu obrotowego, co jest szczególnie odczuwalne zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów.
BISG umożliwił również inżynierom Forda obniżenie współczynnika kompresji w silniku 1,0-EcoBoost i zastosowanie większej turbosprężarki, na którą zdecydowali się, aby ograniczyć skutki wolniejszej reakcji na wciśnięcie pedału przyspieszenia. Było to możliwe dzięki wykorzystaniu dodatkowego momentu obrotowego, zwiększającego też prędkość obrotową silnika i turbosprężarki.
Ford Fiesta
Zarówno w Fieście EcoBoost Hybrid, jak wersjach z tradycyjnymi silnikami benzynowymi – dysponującymi mocą 95 KM i 125 KM – pracuje pod maską najnowsza generacja wielokrotnie nagradzanego 1,0–litrowego silnika EcoBoost z systemem dezaktywacji cylindra.
System zwiększa oszczędność automatycznie zatrzymując podawanie paliwa i pracę zaworów jednego z cylindrów silnika w warunkach, w których pełna pojemność skokowa nie jest potrzebna, na przykład podczas jazdy wybiegiem lub jazdy z niewielkim zapotrzebowaniem na moc. Jeden z cylindrów może zostać dezaktywowany lub ponownie włączony do pracy w czasie 14 milisekund, czyli 20 razy szybciej niż trwa mgnienie oka, bez żadnych kompromisów pod względem osiągów, czy kultury pracy silnika.
Silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1 litra i o mocy 125 KM jest dostępny z nową siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią.