Choć Ford Bronco nie pojawi się w Europie, samochód ten wzbudza emocje wśród wszystkich miłośników jazdy terenowej. Zapewne znajdą oni sposób, aby stać się właścicielami tego nietuzinkowego samochodu. Co w nim jest innowacyjnego? Unikalne zawieszenie!
To HOSS czyli High-Performance Off-Road Stability Suspension (z przodu jest ono niezależne). Wszystkie sprężyny są w nim dłuższe aby zapewnić większy skok. Amortyzatory wyjątkowo wytrzymałe, co przekłada się na lepszą stabilność tak na drodze, jak i w terenie.
Zawieszenie HOSS podnosi poprzeczkę możliwości terenowych jeszcze wyżej w Bronco serii Badlands lub z pakietem off-roadowym Sasquatch.
W wyposażeniu znajdują się tutaj jeszcze bardziej wytrzymałe amortyzatory z technologią specjalnych zaworów, które zwiększają absorpcję energii na końcu skoku, poprawiając tym samym zachowanie auta przy wysokich prędkościach.
W dwu- i czterodrzwiowym Bronco zawieszenie zapewnia kontrolę pionowych i bocznych ruchów karoserii w sposób znany z samochodów startujących w rajdach pustynnych.
Za bazę służy tutaj zawieszenie Ford T-6 drugiej generacji. Takie samo jest wykorzystywane w wyczynowym prototypie Bronco R Baja, w którym zastosowano niezależne zawieszenie przednie wzorowane na tym z Forda F-150 Raptor, z dwoma aluminiowymi wzmacnianymi wahaczami i kolumną resorującą ze sprężynami z długim skokiem, wytrzymałymi amortyzatorami HOSS i stabilizatorem.
Ten nowoczesny układ gwarantuje zdecydowanie wyższy komfort jazdy i lepszy kontakt opony z podłożem. Zębatkowy układ kierowniczy wyposażony w elektryczne wspomaganie z trzema trybami pracy, zapewnia lepszą precyzję zarówno na szosie jak i w terenie. Mniejsze są także wpływy napędu na układ kierowniczy.
Z tyłu Bronco wyposażono w amortyzatory i progresywne sprężyny poprawiające kontrolę wzdłużnych ruchów nadwozia oraz sztywną, 220-milimetrową oś zapewniającą autu dużą ładowność. Brak stabilizatora gwarantuje duży wykrzyż osi.
System HOSS jest integralną częścią pakietu Sasquatch i opcją w serii Badlands, pozwalając na jeszcze agresywniejszą jazdę w trudnym terenie. Są to m.in. specjalnie zestrojone amortyzatory Bilstein o długim skoku i aktywnej charakterystyce z zaworami odpowiadającymi za kontrolę pracy na końcu skoku (zapewniają one ponadto zwiększony prześwit) oraz stabilizator o mniejszej średnicy (płynniejsza reakcja na przechyły).