Ford Motor Company i Grupa Volkswagen poszerzają współpracę w dziedzinie samochodów elektrycznych. Ford planuje budowę kolejnego auta na niemieckiej platformie MEB z przeznaczeniem na rynek europejski. Oznacza to, że amerykański koncern podwoi liczbę aut, które powstaną na bazie MEB do 1,2 mln w skali sześciu lat. Umowa o strategicznej współpracy między Volkswagenem i Fordem zakłada takie obszary jak samochody elektryczne, dostawcze i jazda autonomiczna. Platforma MEB została stworzona jako otwarta, co pozwala producentom samochodów zelektryfikować portfolio produktów szybko i efektywnie pod względem kosztów.
Na platformie MEB bazuje nowy ID. Buzz
Pierwszym modelem Forda, w którym zostanie wykorzystana platforma MEB będzie zupełnie nowy crossover. Jego produkcja w fabryce Ford Electrification Center w Kolonii ma ruszyć w 2023 roku i będzie kolejnym elementem strategii elektromobilności tego producenta. Początkowo Ford miał w planach budowę tylko jednego modelu na platformie MEB i zamierzał wyprodukować 600 tys. egzemplarzy tego auta. Koncern na razie nie zdradził żadnych szczegółów dotyczących drugiego z modeli.
Na platformie MEB bazuje nowy ID. Buzz
Dla Volkswagena poszerzenie współpracy z Fordem to kolejny krok na drodze do stania się dostawcą platform dla pojazdów elektrycznych, co będzie kolejnym filarem działalności firmy. Platforma MEB może być wykorzystywana przez różne marki i producentów, już dziś jest podstawą dla elektrycznych pojazdów pięciu marek. W 2021 roku wyprodukowano z jej użyciem ok. 300 000 samochodów, co czyni z niej jedną z wiodących elektrycznych platform na świecie.
Na platformie MEB bazuje nowy ID. Buzz
Jak przekonuje Volkswagen, platforma MEB zapewnia wysoki poziom konkurencyjności, a jednocześnie daje dużą swobodę w projektowaniu i opracowywaniu modeli. Można ją wykorzystać w autach wielu segmentów i typów, od samochodów kompaktowych po SUV-y i auta dostawcze. Najnowszym modelem opartym na MEB jest Volkswagen ID. Buzz, który w zeszłym tygodniu świętował swoją światową premierę. Dzięki wykorzystaniu efektu skali na całym świecie, platforma MEB jest konkurencyjna cenowo w porównaniu z innymi pojazdami elektrycznymi. Jest ona produkowana w niemieckich zakładach Volkswagen Group Components w Brunszwiku, Kassel i Salzgitter.
Niemiecki producent podkreśla, że przyszła platforma SSP Volkswagena również będzie dostępna dla partnerów - takie jej wykorzystanie było brane pod uwagę od początku projektowania.