W 2021 roku do krajów Unii Europejskiej oraz Norwegii i Islandii Grupa VW dostarczyła 472 300 aut zasilanych z gniazdka. To o 64 procent więcej niż rok wcześniej.
Auta elektryczne i hybrydy plug-in stanowiły łącznie 17,2 procent wszystkich dostarczonych samochodów (w 2020 r.: 10,1 procent). Dzięki temu Grupa VW jest zdecydowanym liderem rynku aut elektrycznych w Europie, z udziałem na poziomie 25 procent.
Na podstawie wstępnych danych, Grupa osiągnęła średnią emisję CO2 na samochód na poziomie 118,5 g/km, czyli ok. 2 procent poniżej limitu. Ostateczne potwierdzenie Komisji Europejskiej ma nastąpić w późniejszym terminie. Emisje marek Bentley i Lamborghini są mierzone indywidualnie,
dlatego nie są one uwzględnione w tym zestawieniu.
W 2020 roku Volkswagen osiągnął średnią emisję CO2 na samochód w wysokości 99,9 g/km w krajach UE wraz z Wielką Brytanią, Norwegią i Islandią – dane zostały obliczone na podstawie zużycia zgodnie z cyklem NEDC.
Od 2021 roku obowiązuje procedura WLTP, która lepiej niż NEDC oddaje rzeczywiste wartości, choćby ze względu na wyższą prędkość podczas testu. To oznacza, że emisja CO2 będzie wyższa, dlatego też cele dla floty zostały zmienione. Stąd nie można porównać wprost wyników za lata 2020 i 2021, dodatkowo w 2021 w zestawieniu nie uwzględniono Wielkiej Brytanii ze względu na jej wyjście z UE.
W tym roku VW w ramach elektrycznej ofensywy zaoferuje klientom nowe modele aut elektrycznych. Marka Volkswagen wprowadzi zbudowane na platformie MEB SUV-y coupe – ID.5 i ID.5 GTX, a także prawdziwą ikonę – ID. Buzz. Także ŠKODA i CUPRA wprowadzą auta, zbudowane na platformie MEB – będą to odpowiednio: Enyaq iV Coupe i Born z szerszym wyborem pojemności akumulatorów i w wersji e-Boost.
Audi pokaże unowocześnionego e-trona, a Porsche przedstawi nowe wersje Taycana i Taycana Sport Turismo.
Celem Grupy jest pozycja światowego lidera wśród producentów samochodów elektrycznych do 2025 roku. W okresie 2022-2026 przeznaczy ona na inwestycje związane z elektromobilnością ok. 52 miliardy euro, a kolejne 8 miliardów – na poszerzanie portfolio aut hybrydowych.
Volkswagen jest pierwszym koncernem, który zgodził się na Paryskie Porozumienie Klimatyczne i chce do 2050 roku stać się neutralny pod względem emisji CO2. Dlatego Grupa VW przyspiesza dekarbonizację, patrząc szerzej niż tylko przez pryzmat pojazdów.
Elektrownia w Wolfsburgu, która dostarcza energię do fabryki i ciepło dla miasta niedawno zmieniła paliwo z węgla na gaz. Ta zmiana pozwoli uniknąć emisji 1,5 mln ton CO2 rocznie, czyli mniej więcej tyle, ile emituje w takim czasie 870 tysięcy samochodów.