Volkswagen opracował nową generację elektrycznego napędu dla samochodów z rodziny ID. Nowy silnik będzie mocniejszy, a jednocześnie ma zużywać mniej energii, zwiększając zasięg. W samochodach jednostka o kodzie APP550 pojawi się pod koniec 2023 roku.
Podstawą konstrukcyjną nowego napędu pozostaje platforma MEB, stworzona specjalnie do samochodów elektrycznych Volkswagena. Jak informuje niemiecki koncern, wyzwaniem było zmieszczenie nowego silnika w przestrzeni, jaką oferuje platforma. Nowy silnik będzie montowany przy tylnej osi i napędzał wyłącznie tylne koła, ale można go również łączyć z innym silnikiem montowanym przy osi przedniej.
Napęd APP550
Nowy układ napędowy dysponuje mocą 286 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym ok. 550 Nm. Znacznie wyższy moment obrotowy przekłada się na bardziej płynne rozwijanie mocy. Silnik APP550 ma lepsze parametry od obecnie stosowanej jednostki, która legitymuje się mocą 204 KM i momentem 350 Nm m.in. dzięki ulepszonemu stojanowi o większej efektywnej liczbie zwojów i większym przekroju przewodów. Wirnik wyposażono w mocniejszy magnes, wzmocniono także niektóre elementy, by były w stanie wytrzymać wyższy moment obrotowy.
Znacznie przekonstruowano falownik, tak by mógł dostarczyć prąd o wysokim natężeniu, co przekłada się na większą moc i sprawność. Falownik pełni również rolę "mózgu" sterującego układem napędowym.
W celu zwiększenia wydajności napędu Volkswagen zoptymalizował szereg komponentów w układzie napędowym, w tym system zarządzania termicznego. Nowy napęd ma więc energooszczędny system chłodzenia, który działa bez napędzanej elektrycznie pompy.
Nowy układ napędowy z przekładnią, wirnikiem i stojanem będzie produkowany w zakładzie Volkswagen Group Components w Kassel.