Obecna generacja Fiesty osiągnęła właśnie połowę cyklu produkcyjnego, więc Ford zafundował jej kurację odmładzającą. Co nowego pojawiło się w jednym z najchętniej kupowanych aut segmentu B w Europie?
Ford Fiesta 2022
Zmiany stylistyczne nie są rewolucyjne. Największa nowość to nowe reflektory główne. Otrzymały nie tylko czarne obwódki, ale też – niezależnie od wersji wyposażeniowej – są teraz w pełni wykonane w technologii LED. Czarne akcenty – w postaci przydymionych kloszy – znajdziemy również na tylnych lampach. W ich przypadku źródłem światła są jednak klasyczne żarówki.
Ford Fiesta 2022
Po raz pierwszy we wszystkich wersjach nadwoziowych Fiesty wprowadzono opcjonalne matrycowe reflektory diodowe z zaawansowaną funkcją automatycznych, nie oślepiających świateł drogowych, które w trudnych warunkach dostosowują kształt sektora świecących diod i wiązkę światła, poprawiając pole widzenia kierowcy.
W nowej Fieście znalazł się również 12,3-calowy cyfrowy, konfigurowalny, wyświetlacz panelu instrumentów, który może wyświetlać ostrzeżenia o próbie wjazdu pod prąd. To jeden z nowych systemów bezpieczeństwa współpracujący z kamerą i nawigacją.
Ford Fiesta 2022
Standardem jest teraz fordowski 48-woltowy system miękkiej hybrydy (alternator z funkcją rozrusznika) EcoBoost Hybrid, który wpływa na obniżenie zużycia paliwa, poprawiając jednocześnie dynamikę. W bogatszych odmianach system współpracuje z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów Powershift, dzięki czemu osiągnięto większą szybkość i płynność zmiany przełożeń oraz komfort i kulturę pracy układu, a co za tym idzie pewność za kierownicą.
Ford Fiesta 2022
Ford zaprezentował dziś także Fiestę ST, opracowaną przez Ford Performance. Satysfakcję posiadania nowego hatchbacka poprawiają takie nowości, jak: matrycowe reflektory diodowe, sportowe fotele, opracowane specjalnie przez Ford Performance, drobne akcenty stylistyczne, w tym nowa osłona chłodnicy w kolorze Chrystaline Grey oraz efektowny lakier nadwozia Mean Green. Najbardziej przekonującą nowością jest jednak 10-procentowy wzrost momentu obrotowego do 320 Nm.
Fiesta jest oferowana z 1-litrową jednostką EcoBoost, w dwóch wersjach mocy 125 KM lub 155 KM. Oba silniki współpracują z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Napęd benzynowy EcoBoost hybrid o mocy 125 KM jest także oferowany z nową siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią Powershift.