Ford wprowadza do Focusa ST fabryczny pakiet Performance.
Ford Focus ST z pakietem Performance
Pakiet, opracowany przez dział Ford Performance i przetestowany w ośrodkach rozwojowych Forda oraz na słynnej Północnej Pętli niemieckiego toru Nürburgring, jest dostępny wyłącznie dla pięciodrzwiowego hatchbacka, w wariancie z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.
Źródłem mocy Focusa ST jest silnik 2.3 EcoBoost o mocy 280 KM i mocy 420 Nm. Dzięki niemu samochód rozpędza się do 100 km/h w 5,7 s, prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h.
Ford Focus ST z pakietem Performance
Z pakietem Performance te osiągi się nie zmieniają, ale samochód ma jeszcze lepiej się prowadzić, szczególnie na torze. Jest to możliwe m.in. dzięki zastosowaniu gwintowanego zawieszenia KW Automotive, dzięki któremu można Nowe są również lekkie felgi aluminiowe, pod którymi skrywają się tarcze hamulcowe Brembo o średnicy 363 mm (z przodu).
Regulowany system gwintowanego zawieszenia wykorzystuje amortyzatory ze stali nierdzewnej z 12-stopniową regulacją reakcji w górę i 16-stopniową regulacją odbicia. Amortyzatory współpracują z malowanymi proszkowo sprężynami, które są sztywniejsze nawet o 50 procent i obniżają zawieszenie o 10 mm w porównaniu ze standardowym Focusem ST – niższy środek ciężkości pomaga zredukować przechyły nadwozia, pozwalając kierowcy na szybsze zmiany kierunku jazdy. Właściciele mogą obniżyć zawieszenie jeszcze bardziej – do 15 mm, jeśli pozwalają na to lokalne przepisy.
Ford Focus ST z pakietem Performance
19-calowe obręcze kół są odlewane w procesie płynnego formowania, które zagęszcza stop aluminium, w konsekwencji zwiększając wytrzymałości na rozciąganie i odporność na wstrząsy, przy mniejszym zużyciu materiału i mniejszej masie. W rezultacie felgi są o 10 procent lżejsze od standardowych, co poprawia pionową dynamikę ich pracy, a w efekcie kontakt opony z nawierzchnią i przyczepność podczas przyspieszenia, hamowania i pokonywania zakrętów. Na felgach zamontowano opony Pirelli P Zero Corsa.
Zadbano również o wyższą skuteczność hamowania. Przednie tarcze mają o 10 procent większą średnicę niż standardowe wersje z tarczami o średnicy 330 mm, co w połączeniu z czterotłoczkowymi zaciskami Brembo poprawia siłę hamowania i zapewnia większą powierzchnię rozpraszania temperatury – redukując utratę właściwości hamowania, wynikających z przegrzania podczas jazdy na torze.
Pakiet torowy Performance dla Focusa ST jest dostępny w Austrii, Belgii, Czechach, Finlandii, Francji, Niemczech, Grecji, na Węgrzech, w Irlandii, Polsce, Portugalii, Rumunii, Hiszpanii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii, a pierwsze dostawy samochodów wyposażonych w pakiet spodziewane są w listopadzie.