Kilka dni temu pisaliśmy o modernizacji BMW serii 4. Analogiczne zmiany, jak w tym modelu dotknęły również usportowione modele, a więc BMW M4 Coupe i BMW M4 Cabrio. Ponadto liczyć możemy na większą moc i lepsze osiągi.
- BMW M4 po liftingu. Silniki
- BMW M4 po liftingu. Napęd xDrive
- BMW M4 po liftingu. Wnętrze
- BMW M4 po liftingu. Ceny
BMW M4 po liftingu. Silniki
BMW M4 debiutowało w 2020 roku. W bazowej odmianie było napędzane przez rzędowy, sześciocylindrowy silnik 3.0 o mocy 480 KM i momencie 550 Nm. Z kolei w wersji Competition było to 510 KM i 650 Nm.
BMW M4
O ile nie ma zmian w bazowej wersji M4, to już M4 Competiton po liftingu będzie wyraźnie mocniejsze i szybsze. Pod maską nadal będzie pracował sześciocylindrowy silnik 3.0, ale generujący 530 KM (przy 6250 obr/min). Wynoszący 650 Nm moment obrotowy jest dostępny w szerszym zakresie obrotów (od 2750 do 5730 obr/min).
BMW M4 Competition Coupe z napędem wszystkich kół (M xDrive) przyspiesza do 100 km/h w 3,5 s, kabriolet jest o 0,2 s wolniejszy.
BMW M4 Coupe
Wszystkie warianty BMW M4 Coupe i Cabrio po liftingu mają standardowo prędkość maksymalną ograniczoną elektronicznie do 250 km/h. Opcjonalny pakiet M Driver pozwala przesunąć ogranicznić na 290 km/h (280 km/h w BMW M4 Competition Cabrio z M xDrive).
BMW M4 po liftingu nadal będzie będzie dostępne z manualną skrzynią 6-biegową lub 8-stopniową skrzynią M Steptronic z układem Drivelogic.
BMW M4 Convertible
BMW M4 po liftingu. Napęd xDrive
BMW M4 Competition posiada napęd na wszystkie koła M xDrive. Oprócz trybu podstawowego 4WD dostępny jest tryb 4WD Sport, w którym na tylne koła trafia większa część momentu obrotowego. Przy wyłączonym układzie DSC dostępny jest również tryb 2WD, w którym napęd przenoszony jest wyłącznie na tył.
BMW M4 Coupe
BMW M4 po liftingu. Wnętrze
W kabinie pojawił się nowy ekran na konsoli środkowej, zakrzywiony i przykryty jedną taflą szkła z ekranem cyfrowych zegarów. Na tunelu pomiędzy fotelami oprócz dźwigni lub przełącznika biegów, czerwonego przycisku start/stop i kontrolera BMW iDrive znajduje się przycisk Setup i przycisk M Mode. Za ich pomocą można ustawić indywidualną konfigurację pojazdu i odpowiednio do sytuacji aktywować różne systemy wspomagające kierowcę i wskazania na kokpicie.
BMW M4 Convertible
Nowa jest standardowa kierownica skórzana M z przyciskami wielofunkcyjnymi, dwoma przyciskami M i łopatkami zmiany biegów w modelach Competition. Po raz pierwszy opcjonalnie dostępna jest też kierownica M obita alcantarą utrzymana w tej samej stylistyce i z takim samym zakresem funkcji. Obie wersje kierownicy mają opcjonalnie funkcję podgrzewania.
BMW M4 Convertible
BMW M4 po liftingu. Ceny
Ceny BMW M4 Coupe po liftingu zaczynają się od 455 tys. zł, BMW M4 Competition Coupe - od 480 tys. zł, a Competition z napędem xDrive - od 510 tys. zł. Kabriolet jest droższy o 25 tys. zł.