Oba modele mają identyczną długość karoserii (4794 mm) i rozstaw osi (2857 mm). Standard to m.in. kute aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 18 cali z przodu i 19 cali z tyłu.
BMW M3 i M4
Pod maską standardowych odmian znajdziemy sześciocylindrowy silnik rzędowy z technologią M TwinPower Turbo (dwie pojedyncze turbosprężarki typu mono-scroll), intercoolerem, bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemami dual-vanos i valvetronic.
W podstawowej odmianie M3 i M4 generują moc 480 KM (6250 obr./min) i maksymalny moment obrotowy 550 Nm (w zakresie 2650–6130 obr./min). Napęd przekazywany jest na tylną oś za pośrednictwem ręcznej, sześciostopniowej skrzyni biegów.
Oba modele przyspieszają do 100 km/h w 4,2 s i osiągają rozpędzają się do prędkości 250 km/h. Opcjonalne zdjęcie ogranicznika (pakiet BMW M Driver) pozwala rozpędzić się do 290 km/h.
BMW M3 i M4
Mocniejsze odmiany – Competition – osiągają aż 510 KM (przy 6250 obr./min.) i 650 Nm (2750-5500 obr./min). W ich przypadku standardem jest ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów. Przyspieszenie do 100 km/h trwa tu zaledwie 3,9 s. Pierwszy raz w historii modele M3/M4 Competition – od lata 2021 roku – oferowane będą również z napędem na obie osie xDrive.
BMW M3
Podstawowe wyposażenie nowych M3/M4 obejmuje m.in. aktywne zawieszenie (elektronicznie sterowane amortyzatory), aktywny tylny dyferencjał, aktywny układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu czy systemy CBC (Cornering Brake Control) i DBC (Dynamic Brake Control). Do wyboru jest aż 10 ustawień czułości systemu kontroli trakcji i dwa ustawienia czułości pedału hamulca.
Modele Competition legitymują się mocą 510 KM (przy 6250 obr./min.) i maksymalnym momentem obrotowym 650 Nm (2750-5500 obr./min). W tej odmianie BMW M3 i M4 przyspiesza do setki w 3,9 s.
BMW M3
Wnętrze to m.in. BMW Live Cockpit Professional z całkowicie cyfrowym zestawem ekranów, systemem nawigacyjnym BMW Maps i inteligentnym asystentem osobistym BMW w standardzie. Ten ostatni obejmuje też m.in. sportowe fotele M ze skórzaną tapicerką (Merino) oraz szereg systemów wspomagania bezpieczeństwa (np. rozpoznawania znaków drogowych, ostrzegania przed kolizją czołową czy zjechaniem z pasa ruchu).
BMW M3 i M4
Kierowca ma do dyspozycji przycisk ”setup”. Ten umożliwia bezpośredni dostęp do ustawień silnika, układu jezdnego, kierowniczego i hamulcowego oraz – w przypadku odmian z napędem 4x4 - również M xDrive. Na kierownicy znajdziemy też przycisk ”M” pozwalający wybierać miedzy dwoma ustawieniami - road i sport.
Za ”podstawowe” BMW M3 zapłacić trzeba w polskim salonie od 414 900 zł. Bazowy model BMW M4 wyceniony został na 419 900 zł.