BMW zaprezentowało nowe M3 CS. To najbardziej ostra wersja tego modelu, która będzie produkowana w limitowanej serii.
BMW M3 CS
Samochód będzie najmocniejszą wersją M3. Źródłem mocy jest rzędowy, sześciocylindrowy silnik o pojemności 3.0, dobrze już znany z BMW M3 i M3 Competition. Poprzez zwiększenie maksymalnego ciśnienia doładowania z obu turbosprężarek mono scroll z 1,7 do 2,1 bara oraz specjalny program sterownika silnika podniesiono maksymalną moc do 550 KM (w porównaniu do 480 i 510 KM w odpowiednio M3 i M3 Competition).
Silnik osiąga maksymalny moment obrotowy wynoszący 650 Nm w zakresie 2750 - 5950 obr/min. Maksymalną moc uzyskuje przy 6250 obr/min, a odcięcie obrotów następuje przy 7200 obr/min.
BMW M3 CS
W jednostce napędowej zastosowano liczne rozwiązania zaczerpnięte bezpośrednio z motosportu. Beztulejowy blok silnika w zamkniętej konstrukcji charakteryzuje się niezwykle wysoką sztywnością i przystosowany jest do bardzo wysokich ciśnień spalania. Lekkie gładzie cylindrów z powłoką stalową wykonaną w technologii natryskiwania łukowego (LDS) zmniejszają straty mocy wynikające z tarcia.
Bardzo wysoka sztywność skrętna lekkiego kutego wału korbowego sprzyja oddawaniu mocy i pracy silnika na wysokich obrotach. Rdzeń głowicy cylindrów wykonany jest w technologii druku 3D, co umożliwia ułożenie przebiegu kanałów chłodzenia w sposób, który nie byłby możliwy w przypadku konwencjonalnego odlewania metalu, a który zapewnia optymalne chłodzenie. Chłodzenie, podobnie jak układ smarowania, opracowane zostały z myślą o wyzwaniach związanych z jazdą na torze.
BMW M3 CS
Moc przenoszona jest na wszystkie cztery koła przez 8-stopniową skrzynię M Steptronic z Drivelogic obsługiwaną dźwignią biegów na konsoli środkowej oraz łopatkami na kierownicy. Przycisk Drivelogic w dźwigni biegów pozwala na zmianę charakterystyki zmiany biegów. Do wyboru jest ustawienie komfortowe, sportowe oraz zoptymalizowane do jazdy na torze.
Napęd na wszystkie koła M xDrive oparto o elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe, które zapewnia stały i w pełni adaptacyjny rozdział napędu na przednie i tylne koła.
BMW M3 CS
W menu M Setup kierowca może oprócz podstawowego trybu 4WD wybrać tryb 4WD Sport, w którym na tylne koła przekazywana jest jeszcze większa część napędu. Po wyłączeniu układu DSC (Dynamic Stability Control) dostępny jest również tryb 2WD – napęd wyłącznie na tylne koła.
BMW M3 CS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s, a od 0 do 200 km/h w 11,1 s. Przyspieszenie od 80 do 120 km/h wynosi 2,6 s (na 4. biegu) lub 3,3 s (na 5. biegu). Prędkość maksymalna BMW M3 CS wyposażonego standardowo w pakiet M Driver jest ograniczona elektronicznie do 302 km/h.
BMW M3 CS
Układ jezdny nowego BMW M3 CS jest dostrojony do charakterystyki silnika, koncepcji pojazdu i jego rozkładu masy na osie. Również ustawienia dynamicznej kontroli stabilności DSC oraz trybu M Dynamic dostosowano w tym modelu do wymagań jazdy na torze.
Na potrzeby M3 CS zmodyfikowano elektronicznie sterowane amortyzatory adaptacyjnego układu jezdnego M, elektromechaniczny układ kierowniczy M Servotronic o zmiennym przełożeniu. Wyposażenie standardowe obejmuje układ hamulcowy M z pływającymi tarczami do wyboru z czerwonymi lub czarnymi zaciskami hamulcowymi. Opcjonalnie oferowany jest karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy M.
BMW M3 CS
Felgi w rozmiarach 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu są standardowo wyposażone w stworzone specjalnie do tego modelu specjalnego opony torowe w rozmiarze 275/35 ZR19 z przodu i 285/30 ZR20 z tyłu. Alternatywą są oferowane bez dopłaty opony High Performance.
M3 CSL ma dach, maskę, splitter przedni, przednie wloty powietrza, lusterka zewnętrzne, dyfuzor tylny i spojler tylny wykonane z karbonu, podobnie jak konsola środkowa, łopatki zmiany biegów na kierownicy i listwy ozdobne. Do redukcji masy we wnętrzu przyczyniają się także oferowane standardowo karbonowe fotele kubełkowe M. Również układ wydechowy nowego BMW M3 CS jest o ponad kilogram lżejszy dzięki tytanowemu tłumikowi końcowemu. W sumie lekkie elementy konstrukcyjne obniżyły masę o około 20 kg w porównaniu do BMW M3 Competition.
BMW M3 CS będzie produkowane w limitowanej serii w Monachium od marca 2023 roku. Na rynku pojawi się w tym samym miesiącu. Najważniejszymi rynkami tego nowego modelu są USA, Niemcy, Wielka Brytania i Japonia.