BMW Neue Klasse to prototyp, na bazie którego powstanie nowe BMW serii 3. Auto jest również zapowiedzią nowego języka stylistycznego, co oznacza, że w nowych BMW nie znajdziemy już absurdalnie wielkich "nerek" na pasie przednim.
BMW Neue Klasse
BMW Neue Klasse wygląda niemal identycznie jak zaprezentowane w styczniu na salonie elektroniki w Las Vegas BMW i Vision Dee. Z auta usunięto jedynie zielone naklejki, no i.. zamontowano wnętrze.
Oba modele wyraźnie nawiązują stylistycznie do pierwszego BMW serii 3, czyli typoszeregu E21, które debiutowało w 1975 roku. To oznacza m.in. przód w stylu szczęki rekina oraz szyby o dużej powierzchni, a także charakterystycznie pochylony słupek C. Co jednak najważniejsze, koniec z koszmarnymi, pionowymi nerkami. Teraz są poziome, szerokie i bardzo ładne.
BMW Neue Klasse
BMW Neue Klasse otrzymało za to całkowicie futurystyczne wnętrze. Nie znajdziemy w nim żadnych pokręteł iDrive czy fizycznych przełączników. Nie ma również ekranu cyfrowych zegarów, który został zastąpiony wyświetlaczem rozciągającym się przez całą szerokość podszybia oraz przeziernym wyświetlaczem HUD.
Centrum zarządzenia samochodem stanowi oczywiście umieszczony na konsoli środkowej duży ekran dotykowy.
BMW Neue Klasse
BMW Neue Klasse to samochód oczywiście elektryczny, zbudowany na całkowicie nowej platformie. Samochody korzystające z tego rozwiązania będą posiadały bardziej wydajny napęd BMW eDrive szóstej generacji, dzięki czemu zasięg ma być większy o około 30 proc. niż obecnie.
Pierwszym modelem korzystającym z nowej platformy będzie BMW 3 nowej generacji. Wersja produkcyjna tego samochodu ma zostać zaprezentowana w 2025 roku. Niedługo później do BMW 3 dołączy kompaktowy SUV.
Oba modele będą produkowane w nowej fabryce BMW w węgierskim Debreczynie.