Po raz pierwszy w liczącej 36 lat historii BMW M3, niemiecki producent zaprezentował ten model w wersji Touring, czyli kombi. Tym samym Audi RS4 Avant zyska wreszcie poważnego rywala.
BMW M3 Touring
Pełna nazwa tego modelu to BMW M3 Touring Competition XDrive. I ta nazwa mówi o nowym modelu bardzo dużo. Podobnie, jak w M3 Competition źródłem mocy jest sześciocylindrowy, rzędowy silnik 3.0, który dzięki dwóm turbosprężarkom generuje 510 KM mocy i 650 Nm momentu obrotowego. Moment obrotowy, za pośrednictwem ośmiostopniowej automatycznej przekładni M Steptronic, trafia na wszystkie cztery koła. To największa różnica w stosunku do M3 sedan, które jest wyłącznie tylnonapędowe.
BMW M3 Touring
Potężny silnik z napędem wszystkich kół zapewniają M3 Touring rewelacyjne osiągi. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 3,6 s, a 200 km/h pojawia się na liczniku 12,9 s po starcie. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h, kupując pakiet M Driver blokadę można przesunąć do 280 km/h.
Oczywiście BMW M3 Touring to nie jest tylko seria 3 kombi z mocniejszym silnikiem. Samochód otrzymał również tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, adaptacyjne zawieszenie M, a także oprogramowanie do mierzenia czasów okrążeń oraz... analizowania driftów.
BMW M3 Touring
Opcjonalnie dostępne są węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe.
Z zewnątrz auto można poznać po specjalnych zderzakach, poszerzonym błotnikach czy spojlerze tylnym. Dach standardowo jest czarny, lakierowanie na inny kolor wymaga dopłaty.
We wnętrzu znajdziemy skórzane fotele M Sport, opcjonalnie dostępne są lekkie, z włókna węglowego. Wnętrze generalnie jest takie, jak w serii 3 po liftingu, a więc znajdziemy w nim nowy system BMW 8 z dwoma zakrzywionymi ekranami - cyfrowych zegarów (12,3 cala) i infotainment (14,9 cala).
BMW M3 Touring Competition XDrive będzie produkowane w Monachium, tam gdzie M3 sedan. Produkcja ma rozpocząć się w listopadzie.