Jeszcze w tym roku ofertę BMW uzupełni wyczekiwany model BMW M2 Competition. Czym samochód różni się od klasycznego M2?
BMW M2 Competiton
Znaki charakterystyczne to m.in. nowe lusterka i wykończona na czarny, wysoki połysk osłona chłodnicy. Standard obejmuje również adaptacyjne reflektory przednie (LED), pakiet Shadow Line i 19-calowe obręcze kół. Za nimi skrywają się powiększone tarcze hamulcowe i – lakierowane na szaro – zaciski.
BMW M2 Competiton
We wnętrzu uwagę zwracają nowe sportowe fotele, przeprojektowane zegary i dekory z włókien węgłowych. O tym, że mamy do czynienia z M2 Competition przypominają również dedykowane do tego modelu nakładki progowe.
Pod maską drzemie podwójnie doładowany, rzędowy silnik o pojemności 3,0 l. Na tle zwykłego M2 jednostka może się pochwalić wyższą o 40 KM mocą. W BMW M2 Competition motor generuje aż 410 KM i osiąga 550 Nm. Wyposażono go m.in. w kuty wał korbowy i wzmocnione tuleje. Pod kątem torowej eksploatacji zoptymalizowano układ smarowania (inna pompa oleju zapobiegająca spadkom ciśnienia w zakrętach) i chłodzenia (większa pojemność).
BMW M2 Competiton
Podstawowa odmiana z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów przyspiesza do 100 km/h w 4,4 s i osiąga 250 km/h. Amatorzy mocniejszych wrażeń mogą się zdecydować na opcjonalną, siedmiostopniową przekładnię DCT skracającą czas rozpędzania do 100 km/h do 4,2 s. Pakiet Driver Package pozwala przesunąć ogranicznik prędkości do 280 km/h.
BMW M2 Competiton
Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. aktywny tylny dyferencjał, aktywny układ wydechowy (dwa sterowane elektrycznie zawory zmieniające przepływ) i zmodyfikowane zawieszenie (tylna rama pomocnicza, kute, aluminiowe wahacze).
Rynkowy debiut BMW M2 Competition zaplanowany został na połowę roku.