W grudniu ubiegłego roku na Florydzie BMW zaprezentowało prototyp o nazwie BMW XM concept. Auto stanowiło zapowiedź nowego, duże SUV-a o napędzie hybrydowym opartym o silnik V8 i wysokich osiągach (moc systemowa wynosiła 750 KM i 1000 Nm).
BMW XM
Teraz BMW zapowiedziało wersję produkcyjną tego modelu. Ujawniono szereg zdjęć prezentujących samochody w maskowaniu i garść danych technicznych.
Podobnie jak prototyp, również wersja produkcyjna XM (która, siłą rzeczy, będzie dostępna wyłącznie w wersji M) otrzyma hybrydowy układ typu plug-in z silnikiem V8. Osiągi będą jednak odrobinę gorsze niż w prototypie - moc systemowa BMW XM wynosi 650 KM, maksymalny moment obrotowy to 800 Nm.
BMW XM
Auto będzie oczywiście posiadało napęd na wszystkie koła (w rozmiarze 23 cali) i automatyczną skrzynię biegów.
BMW ujawniło również, że zasięg w trybie elektrycznym ma wynosić nawet 80 km, mierzone wg WLTP. Dobre właściwości jezdne gwarantować ma rozkład mas zbliżony do idealnego, czyli 50:50.
BMW XM
Wyposażenie BMW XM, jak na auto z serii M przystało, ma być bogato i ukierunkowane m.in. na osiągi i właściwości jezdne. Seryjne wyposażenie ma obejmować m.in. aktywny układ kierowniczy ze skrętną tylną osią, czy elektroniczny system przeciwdziałający przechyłom nadwozia na zakrętach.
BMW XM będzie produkowane w zakładzie w amerykańskim Spartanburgu, tam gdzie BMW X7. To sugeruje, że głównym odbiorcą tego modelu mają być Amerykanie, jednak auto trafi również do Europy.
Pierwsze egzemplarze BMW XM wyjadą z salonów w 2023 roku.