Fani szwedzkiej motoryzacji mają powody do świętowania.
25 lat temu, z fabryki
Saaba w Trollhättan wyjechał pierwszy w historii marki samochód z otwartym dachem –
Saab 900 Cabrio.
Historia szwedzkich aut z otwartym nadwoziem zaczęła się nieco wcześniej.
Saaba bez dachu po raz pierwszy zobaczyć można było na salonie samochodowym we Frankfurcie w 1983 roku. Na seryjną produkcję trzeba jednak było poczekać kolejne trzy lata.
Pierwsza seria – 400 wyprodukowanych egzemplarzy – trafiła na rynek USA, gdzie sprzedana została w kilka dni. Łącznie, do zakończenia produkcji pierwszej serii
modelu 900, fabrykę opuściło 48 894 kabrioletów.
II generacja modelu 900 powstała w rekordowej liczbie egzemplarzy
W 1993 roku pojawiła się
II generacja modelu 900 opracowana wspólnie z koncernem General Motors, a wraz z nią zadebiutowała również otwarta wersja. Kabriolet przypadł do gustu wielu klientom – wyprodukowano aż 149 145 sztuk.
Od 2003 roku szwedzki producent oferuje model
9-3, który również dostępny jest w wersji ze składanym, materiałowym dachem.
Chociaż na pachnące nowością
9-3 cabrio pozwolić mogą sobie jedynie nieliczni, oferta poprzednika - modelu 900 II serii - na rynku wtórnym jest w Polsce stosunkowo bogata. Na auto z otwartym dachem w dobrym stanie technicznym wystarczy już 12-15 tys. zł.
Zobacz, na co zwracać uwagę kupując Saaba 900 i Saaba 9-3 nie tylko w wersji cabrio:Saab 900 cabrioSaab 9-3 cabriobrzydki jak dupa !
mogli by juz barchette pokazac ... Chociaz kto ma Fiata ten ma grata :)
900=setka pierwszej generacji to jedyny prawdziwy saab i jedyne cabrio, które warto mieć.
mam starego fiata i lepiej się sprawuje niż nowy passat małżonki
Saab 900 "brzydki jak dupa"? Zgaduję, że dla Ciebie ikoną stylu, niebywałej urody i oryginalnej stylistyki musi być Golf i Passat - to by wyjaśniało takie dziadowskie opinie o tym Saabie...
Panie\Pani moderator albo zamieszczacie pelne komentarze albo w ogole,prosze o zamieszczenie pelnego komentarza albo o wykasowanie,wyrywacie zdania z kontekstu i umieszczacie to co Wam pasuje. A ponoc zniesiono cenzure i mamy wolnosc slowa. Chamstwo !!!!!!
SAAB "krokodyl" w kabriolecie - najpiękniejsze auto jakie powstało...
Uroda Saaba to jedna ze spraw która przypomina spór o to czy podoba nam się brunetka czy blondynka. Kupiłem auto ze względu na jego inność. Technologia oparta na oplu w przypadku 900tki II generacji nie wyszła Saabowi na dobre. Byłem posiadaczem takiego auta i niestety mocno się rozczarowałem. Wysypywało się regularnie jak drobne z portfela... niestety
Ohydne auto za 14 tys? Nieporozumienie.
Najpiękniejsze kabrio to mercedes sl z lat 1989 - 2001, ten saab jest oryginalny,czy ładny...kwestia gustu,mi się akurat podoba ale jest dosyć awaryjny - jakość gorsza niż w mercedesie 107 i 129
Saab-y...
A niby co jest szczególnego w tych Saabach? Z zewnątrz brzydkie, wewnątrz nie funkcjonalne, paliwożerne, awaryjne. Krótko o Saabie i jego "legendzie" dla gogusiów. Większosć uzytkowników tych samochodów zapewne oglądneło klika starych filmów z USA, lata 80', gdzie jakiś aktor grał goscia i jeżdził Saabem. No i teraz się im wydaję że są Quul, ze są wyjatkowi itp. bo jżdzą czymś niepowtarzalnym (o tak, niepowtarzalnym, patrz pierwsze zdanie:) ) A w rzeczywistosci są gogusiami zrobionymi w butelkę. Wówczas była bardzo intensywna kampania reklamowa w USA szwedzkich firm, Volvo, Saab i koncerny samochodowe płaciły producentom filmowym, aby w ich filmach "zagrały" samochody w/w marek... Ot i co, cała "kultowość" tej marki.
Mam mazdę MX5 Z 1990 roku:) Polecam serdecznie wszystkim to auto! Proste mało elektroniki, tylni napęd:) Frajda z jazdy gwarantowana:D
nie lepiej wydać 17 i kupić BMW Z3?
Mam 15-letniego Passata. To nie znaczy, że 900-tka mi się nie podoba.
Więc łaskawie proszę takich głupków jak "krzysztof" o zaprzestanie siania nienawiści w narodzie.
Za 15 można ładną e36 w cabrio dorwać, Chrysler stratus także na full opcji się trafi, jak wspomniał kolega Rafff Mazda mx5 również. A saab to brzydal...
Do "aa"! Kto pisze bzdury ten ma mózg kury!
kontroler i Bartekm dobrze piszą resztę można wykasować, bo nic nie wnoszą do dyskusji
witam mialem ponad 25 aut w tym pare audi vw i cudo mercedes ktury byl wiencej w warsztacie nich na drodze po drugiej awari silnika byl koniec kupilem saaba 900 2.0 l benzyna jezdzi teraz w polsce ma 300 000 tys silnik jak zegarek nastempne to 9000 93 stary model obecnie 93 tdi nowy zrobilem 210 tys bez awari tylko wymiana oleju klocki itp. jestem bardzo zadowolony chce kupic krokodyla w dobrym stanie pozdrawiam wszystkich posiadaczy tej marki .gt