Wiemy, jak wyglądać będzie kolejna – jedenasta już – generacja Toyoty Corolli.
Produkowany od 47 lat model, który znalazł już niemal 40 mln nabywców na całym świecie, doczekał się właśnie nowego wcielenia.
Całkiem nowa Toyota Corolla
Nowy sedan Toyoty ma teraz zdecydowanie bardziej dynamiczną sylwetkę. Ostre przetłoczenia dodały autu „bojowego” charakteru, kształt klamek nawiązuje do tych stosowanych w pojazdach Lexusa. W stosunku do poprzednika nadwozie wydłużyło się o 8 cm, aż o 10 cm powiększył się też rozstaw osi.
Deska rozdzielcza zaadaptowana została z nowego modelu Auris. Toyota podkreśla, że auto może pochwalić się największą odległością między przednimi a tylnymi siedzeniami w tej klasie pojazdów.
Całkiem nowa Toyota Corolla
Dane techniczne wciąż trzymane są w tajemnicy. Pewne jest, że pod maskę auta trafi m.in nowy, wysokoprężny silnik 1,4 l D-4D, który emitować ma jedynie 99 gramów CO2/100 km. Po raz pierwszy w historii modelu, Corollę będzie można zamówić z bezstopniową skrzynią biegów CVT.
Całkiem nowa Toyota Corolla
Zamówienia na auto składać będzie można w polskich salonach już w połowie bieżącego miesiąca. Samochód w podstawowej wersji kosztować ma 62 900 zł. Za tę cenę otrzymamy m.in. 7 poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy VSC i system HAC (wspomaganie ruszania na wzniesieniu).
Pierwsze nowe Corolle trafić mają do polskich klientów już w lipcu.
Zapraszamy do galerii zdjęć nowej Toyoty Corolli