Toyota Corolla TS Kombi z napędem 2.0 Hybrid w wersji GR SPORT i z wyjątkowym lakierem Super Green była 100-tysięcznym hybrydowym egzemplarzem tego modelu sprzedanym w Polsce. Jubileuszowe auto trafiło do osoby prywatnej. Corolla jest najpopularniejszym samochodem marki z tym zelektryfikowanym napędem.
- Hybrydowe Toyoty w Polsce. Corolla przebojem
- Takie Toyoty Corolle wybierają Polacy
- Jak przewóz osób, to hybrydową Corollą
Hybrydowe Toyoty w Polsce. Corolla przebojem
Historia hybrydowych Toyot w Polsce rozpoczęła się od modelu Prius, w segmencie samochodów kompaktowych napęd wprowadzał Auris, ale to Corolla Hybrid stała się prawdziwym bestsellerem.
Corolle to 27,1 proc. wszystkich sprzedanych w Polsce Toyot z hybrydą. Od debiutu modelu w 2019 roku do końca marca w Polsce sprzedano 100 360 egzemplarzy hybrydowej Corolli. To pierwszy model z tym rodzajem napędu, który sprzedał się w sześciocyfrowej liczbie pojazdów i zarazem najpopularniejsza Toyota ze zelektryfikowanym napędem.

Toyota Corolla
Takie Toyoty Corolle wybierają Polacy
Toyota Corolla dostępna jest z nadwoziem Hatchback, sedan i Kombi (TS). W salonach Toyoty najczęściej wybierana jest Corolla z napędem 1.8 Hybrid (140 KM), który stanowi 90 proc. wszystkich zamówień. 52 proc. kupujących decyduje się na nadwozie Kombi, 43 proc. kupuje auto z nadwoziem sedan. Co zaskakujące słabo sprzedaje się hatchback, który odpowiada zaledwie za 5 proc. sprzedaży.

Toyota Corolla
61 proc. kupujących wybiera Corollę w wersji Comfort. Wyposażenie takiego samochodu obejmuje m.in. system multimedialny Toyota Smart Connect z ekranem dotykowym 10,5 cala, 12,3-calowy wirtualny kokpit, dwustrefową klimatyzację oraz 16-calowe felgi. 26 proc. zamawianych aut to wyższa wersja Style, która zyskuje m.in. 17-calowe felgi, inteligentny kluczyk, stację do bezprzewodowego ładowania telefonu, technologię oczyszczania powietrza Nanoe X, światła główne w technologii LED czy przyciemniane szyby tylne. Na wariant GR SPORT decyduje się 11 proc. kupujących. To auta z 18-calowymi felgami, elementami stylistycznymi GR SPORT, dachem w czarnym kolorze oraz specjalną tapicerką foteli z elementami skóry syntetycznej.

Toyota Corolla
Z palety kolorów, która w zależności od wersji nadwozia liczy nawet 17 odcieni, najczęściej zamawiane są Corolle z lakierem Pure White (37 proc.). 14 proc. aut, które opuściły salony miało metaliczny lakier Royal Grey, a 13 proc. samochodów to klasyczny wariant Shimmering Silver o metalicznym wykończeniu.
Jak przewóz osób, to hybrydową Corollą
Samochody hybrydowe zdominowały rynek samochodów firmowych. Kierownicy flot i właściciele przedsiębiorstw doceniają niskie koszty użytkowania, niezawodność oraz wysoką wartość rezydualną Corolli Hybrid. Aż 75 proc. wszystkich sprzedanych w Polsce egzemplarzy tego modelu trafiło do dużych firm, które najczęściej decydowały się na auta w wersji Comfort (70 proc. egz.) z nadwoziami TS Kombi (53 proc.) i sedan (44 proc). Biały lakier stanowił 45 proc. zamówień. Takie samochody trafią później do kierowców zajmujących się przewozem osób.

Toyota Corolla
Osoby prywatne oraz małe przedsiębiorstwa chętniej wybierają wyższe wersje wyposażenia. Najczęściej zamawianą wersją wciąż była odmiana Comfort (36 proc. egz.), ale 32 proc. klientów wybierało auta w wersji Style, a 28 proc. samochodów w tej grupie klientów to były Corolle GR SPORT. Najczęściej zamawianą wersją nadwoziową był wariant kombi (50 proc. aut), a najchętniej wybieranym lakierem Royal Grey (16 proc).