Ford zaprezentował nową, już siódmą generację Mustanga. Ten kultowy model nadal będzie dostępny z silnikiem V8.
Ford Mustang
Historia Mustanga rozpoczęła się niemal 58 lat temu, a od dziewięciu lat na rynku oferowany jest Mustang szóstej generacji. Teraz będzie musiał ustąpić miejsca następcy, który - na szczęście - nadal będzie prawdziwym amerykańskim muscle-carem.
Przed nowym modele stoi trudne zadanie - od czasu wprowadzenia Mustanga VI w 2014 roku, model corocznie zdobywał status najlepiej sprzedającego się sportowego coupe na świecie. W sumie od wprowadzenia na rynek pierwszej generacji Mustang znalazł ponad 10 milionów nabywców.
Ford Mustang
Dokładnych danych technicznych nowego Forda Mustanga jeszcze nie znamy. Wiadomo jednak, że podobnie jak obecna generacja, Mustang będzie oferowany z czterocylindrowym silnikiem EcoBoost o pojemności 2,3 l (co ciekawe, producent twierdzi, że to zupełnie nowa jednostka napędowa), ale przede wszystkim z pięciolitrowym silnikiem V8.
Co więcej, Ford Mustang nadal będzie oferowany - jak na muscle cara przystało - wyłącznie z tylnym napędem. Skrzynia biegów? W samochodach z silnikiem V8 można wybierać między sześciobiegową manualną lub dziesięciostopniową automatyczną. Natomiast wybierając auto z silnikiem EcoBoost wyboru nie ma - skazani jesteśmy na skrzynię manualną.
Ford Mustang
Co jeszcze bardziej interesujące - Ford, który przecież oferuje elektrycznego Mustanga Mach-e, nie wspomina ani słowem o elektryfikacji nowego Mustanga. Wygląda więc na to, że auto nadal będzie oferowane bez układu mikro- czy miękkiej hybrydy. I bardzo dobrze!
Jakiej mocy silników możemy się spodziewać? Raczej na pewno większej niż w obecnej generacji Mustanga, czyli ponad 449 i 290 KM.
W zależności od warunków jazdy, kierowca może wybrać jeden z sześciu konfigurowalnych trybów jazdy: Normal, Sport, Slippery, Drag, Track oraz tryb z wieloma dostępnymi profilami, dobieranymi według indywidualnych preferencji kierowcy.
Ford Mustang
Lista elementów dostępnego w standardzie pakietu Performance Pack obejmuje: 19-calowe felgi aluminiowe, sportowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, 19-calowe hamulce Brembo oraz aktywny układ wydechowy z zaworami Active Valve, który pozwala dostosować intensywność dźwięku do preferencji i stylu jazdy. Opcjonalne jest aktywne zawieszenie MagneRide.
Wnętrze Mustanga jest cyfrowe i zdominowane przez ekrany. Ten cyfrowych zegarów ma 12,4 cala, natomiast dotykowy - systemu infotainment, który jest nachylony do kierowcy i schowany za jedną taflą szkła - 13,2 cala. Obsługa jest cyfrowa, zniknął nawet panel klimatyzacji.
Ford Mustang
Od początku Mustang będzie dostępny w jeszcze bardziej ekstremalnej wersji Dark Horse.
Samochód jest napędzany wzmocnioną wersją silnika V8 z nowymi wałkami rozrządu i podwójną przepustnicą, która dostarcza dwa razy więcej powietrza do silnika. Standardowe wyposażenie stanowi Pakiet Performance. Kluczowymi podzespołami są tu dodatkowa chłodnica oleju silnikowego, chłodnica oleju przekładniowego (w przypadku automatycznej skrzyni biegów), lżejsza chłodnica silnika z większym odrzutem ciepła, a także wydajniejsze wentylatory chłodzące oraz chłodnica tylnej osi. Standardowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu torsen poprawia trakcję podczas przyspieszania i w zakrętach.
Pakiet obejmuje również zmiany podwozia – większe tylne drążki stabilizacyjne, zmodyfikowane przednie amortyzatory, 19-calowe przednie hamulce Brembo o stałych tłokach z większymi wirnikami, rozpórkę usztywnienia kolumn amortyzatora, tylną klatkę nadwozia z firmy K-Brace, koła o różnych szerokościach (19 x 9 cali z przodu i 19 x 9,5 cala z tyłu) oraz opony Pirelli P Zero PZ4. Aktywne zawieszenie MagneRide 3 również jest standardem.
Nowy Ford Mustang trafi do amerykańskich dealerów jeszcze w tym roku. Data premiery europejskiej nie została jeszcze ujawniona.