Do europejskich salonów Forda trafi wkrótce limitowana wersja Mustanga - Ford Mustang California Special.
Ford Mustang California Special
Kiedy w 1964 roku na drogi wyjechał po raz pierwszy, dzisiaj już kultowy Ford Mustang, w całej Ameryce zaczęły powstawać kluby właścicieli, a wielu regionalnych dealerów tworzyło własne, spersonalizowane wersje samochodu. Jedna z nich – inspirowana prototypem Shelby GT coupe z 1967 roku – została nazwana California Special.
Oryginalna wersja miała przyciemnioną kratę wlotu powietrza, światła przeciwmgielne i boczne pasy, które kończyły się przed bocznymi wlotami powietrza z tyłu, a także spojler inspirowany stylem samochodów sygnowanych przez Shelby'ego.
Ford Mustang California Special
Najnowsza wersja, dostępna wyłącznie jako kabriolet ze składanym miękkim dachem nawiązuje do pierwowzoru z lat sześćdziesiątych. Wyróżnia się przednim wlotem powietrza o strukturze plastra miodu, wykończonym w kolorze hebanowej czerni, a także emblematem GT/CS w kolorze Race Red oraz dolnymi listwami bocznymi w kolorach czarnym, czerwonym i szarym. Paski z logo GT/CS biegną od przedniego do tylnego błotnika i mają dyskretny napis ”California Special”, który jest prawie niewidoczny przy słabym oświetleniu, a staje się znacznie wyraźniejszy w mocnym świetle słonecznym.
Obręcze kół w rozmiarach 19x9 cali z przodu i 19x9,5 cala z tyłu wykończone są w kolorze węglowej szarości, co nawiązuje estetycznie do przedniego splittera, progów bocznych i tylnego dyfuzora. Pod maską, na rozpórce pomiędzy kolumnami amortyzatorów, umieszczono emblemat California Special.
Dziewięć kolorów nadwozia, w tym charakterystyczny niebieski Grabber Blue i pomarańczowy Cyber Orange, kontrastuje z czarnym dachem, który po złożeniu
Ford Mustang California Special
Standardowe podgrzewane i chłodzone fotele przednie zapewniają komfort podróżowania z opuszczonym dachem, nie tylko w sezonie letnim. Skórzane siedzenia i wstawki w boczkach drzwi są częściowo wykończone szarym zamszem – ekologicznym, syntetycznym materiałem wykonanym z poliestru pozyskanego z recyklingu. Efekt wzmacniają czerwone szwy. Na poszyciu siedzeń i na dywanikach podłogowych umieszczono wytłoczone logo GT/CS, a deska rozdzielcza jest wykończona aluminium Carbon Hex i ozdobiona charakterystyczną plakietką Mustang California Special.
Ford Mustang California Special
System komunikacji i rozrywki SYNC 3 1 Forda został zaprojektowany tak, by zawsze pozostawać w gotowości do podróży, umożliwiając kierowcy korzystanie z zasobów i możliwości smartfona, sterowanie funkcjami audio, nawigacji i klimatyzacji za pomocą komend głosowych i centralnego 8-calowego ekranu dotykowego. System jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto 2, a łączność w podróży zapewnia standardowy modem FordPass Connect. 3
Seryjnie instalowane systemy wspomagające kierowcę, takie jak adaptacyjny tempomat z układem aktywnego wspomagania hamowania oraz system ostrzegający o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu 4 sprawiają, że codzienna jazda staje się mniej stresująca.
Ford Mustang California Special
5,0-litrowy silnik Forda V8 Mustanga California Special o mocy 450 KM i momencie obrotowym 529 Nm 5 gwarantuje osiągi i brzmienie godne specjalnej edycji Mustanga. Mustang California Special z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, wyposażoną w system dopasowywania obrotów, dbający o płynną zmianę biegów i sportowy charakter jazdy, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy. Zaawansowana 10-biegowa przekładnia automatyczna Forda zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy.
Standardowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz dostępne opcjonalnie zawieszenie MagneRide 6 poprawiają trakcję i przyczepność kół w zakrętach. System sterowania tłumieniem amortyzatorów monitoruje warunki ich pracy tysiąc razy na sekundę i elektronicznie zmienia własności magnetoreologicznego oleju w amortyzatorach, dopasowując intensywność tłumienia do warunków jazdy.
Europejskie ceny Forda Mustanga California Special nie zostały jeszcze opublikowane.