Zwrot kosztu instalacji po
15000 km czyli po 10 miesiącach
Zużycie paliwa
12 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
31 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
10.9 s.
Prędkość maksymalna
190 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Chevrolet Epica 2.5 156 KM
Najpopularniejsze w Polsce Chevrolety nie mają nic wspólnego z amerykańską motoryzacją. Z początkiem XXI wieku koncern Daewoo, który od kilku lat z powodzeniem budował samochody popadł w tarapaty, udziały w koreańskiej firmie przejął General Motors. Od tego czasu, koreańskie samochody zyskały charakterystyczny złoty znaczek na masce i sprzedawane są w Europie pod nazwą Chevrolet. Dlatego właśnie w ogłoszeniach spotkać można m.in. takie auta jak Chevrolet Matiz czy Chevrolet Nubira.
Chevrolet Epica na rynku koreańskim występuje pod nazwą Daewoo Tosca. W 2006 roku w Europie model zastąpił Chevroleta Evande. Podobnie, jak poprzednik samochód ceniony jest głównie za bardzo obszerne wnętrze i wysoki komfort resorowania. Pojazdy te są też z reguły bardzo dobrze wyposażone (klimatyzacja, czujniki parkowania, deszczu, elektrycznie sterowane fotele itd.).
Większość użytkowników odwiedza warsztaty wyłącznie w celu przeprowadzenia czynności obsługowych (wymiana oleju, klocków hamulcowych). Trzeba jednak pamiętać, że wiele części zamiennych dostępnych jest wyłącznie na zamówienie, czasami trzeba na nie czekać nawet dwa tygodnie (sprowadzenie z Korei). Zastrzeżenia można mieć do kiepskiej jakości powłoki lakierniczej (szybko się zarysowuje).
Wartym zainteresowania jest zwłaszcza dwulitrowy turbodiesel, który zużywa niewielkie ilości paliwa. W trasie bez problemu można zejść do 6 l. oleju napędowego na 100 km. Nie jest on jednak zbyt elastyczny, co wymaga nieco przyzwyczajenia.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2012-02-26