Zwrot kosztu instalacji po
10000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
10.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
28 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
10.8 s.
Prędkość maksymalna
182 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Chevrolet Evanda 2.0 16v 131 KM
Najpopularniejsze w Polsce Chevrolety nie mają nic wspólnego z amerykańską motoryzacją. Z początkiem XXI wieku koncern Daewoo, który od kilku lat z powodzeniem budował samochody popadł w tarapaty, udziały w koreańskiej firmie przejął General Motors. Od tego czasu, koreańskie samochody zyskały charakterystyczny złoty znaczek na masce i sprzedawane są w Europie pod nazwą Chevrolet. Dlatego właśnie w ogłoszeniach spotkać można m.in. takie auta jak Chevrolet Matiz czy Chevrolet Nubira.
Chevrolet Evanda to tak naprawdę Daewoo Magnus, którego produkcja rozpoczęła się w 1999 roku. Na rynkach europejskich samochód pojawił się w 2002 roku. Zaprojektowany przez Giugiaro sedan jest następcą popularnego w Polsce Daewoo Leganza i podobnie jak poprzednik, cieszy się raczej dobrą opinią. W Europie auto występowało jedynie z benzynowym silnikiem o pojemności 2 litrów i mocny 131 KM. Największą zaletą auta jest bardzo obszerny przedział pasażerski. Samochód zapewnia wygodne warunki podróżowania 5 osobom. Niektórym nie przypadną jednak do gustu przednie fotele (zbyt krótkie siedziska) czy nie do końca przemyślane wnętrze (małe schowki). Zawieszenie zestrojone jest raczej miękko, lecz z pokonywaniem zakrętów radzi sobie wyraźnie lepiej, niż leganza.
Samochód cieszy się opinią bezawaryjnego. Większość egzemplarzy nie cierpi na żadne poważne usterki, nieliczne miewają problemy z elektroniką (głównie te, z kiepskiej jakości instalacjami LPG). Czasem zdarzają się też usterki czujników ABS i TCS (wymiana łącznie z piastami kół), ale jeśli pilnujemy terminów wymiany paska rozrządu (co 60 tys. km) awaria unieruchamiająca pojazd w trasie raczej nie powinna się zdarzyć.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2012-02-26