Zwrot kosztu instalacji po
10000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
10.9 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
28 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
12.5 s.
Prędkość maksymalna
177 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Chevrolet Lacetti 1.8 122 KM
Najpopularniejsze w Polsce Chevrolety nie mają nic wspólnego z amerykańską motoryzacją. Z początkiem XXI wieku koncern Daewoo, który od kilku lat z powodzeniem budował samochody popadł w tarapaty, udziały w koreańskiej firmie przejął General Motors. Od tego czasu, koreańskie samochody zyskały charakterystyczny złoty znaczek na masce i sprzedawane są w Europie pod nazwą Chevrolet. Dlatego właśnie w ogłoszeniach spotkać można m.in. takie auta jak Chevrolet Matiz czy Chevrolet Nubira.
Model Lacetti to w zasadzie następca popularnego w Polsce Lanosa, który jednak nie cieszy się już tak dobrą opinią jak poprzednik. Dzieje się tak głównie za sprawą problemów z benzynową jednostką 1,4 litra o mocy 93 KM, która cierpi na fabryczną wadę rozrządu objawiającą się wypadaniem cykli zapłonu (zawieszają się zawory, zwłaszcza w niskich temperaturach). Z tego względu lepiej nie decydować się na zakup auta z tym silnikiem. Zdecydowanie lepszym wyborem okaże się sprawdzony 1,6 l. 16V, który jednak potrafi spalić dość dużo paliwa (średnio ok 10 l. w mieście). Jednostka, na szczęście, dobrze toleruje zasilanie gazem LPG.
Czasami problemów nastręcza instalacja elektryczna. Dość często przepalają się np. żarówki H7, bez przyczyny zapalają się kontrolki (check engine i poduszek powietrznych). Zawieszenie jest wyraźnie twardsze, niż w Lanosie, ale odbija się to również na dużo lepszym prowadzeniu auta w zakrętach. Wnętrze jest raczej wygodne, podobnie jak u poprzednika nie wszystkim przypadnie do gustu kiepskiej jakości plastik i tapicerka. Ogólnie samochód oferuje jednak stosunkowo niezłą jakość za rozsądne pieniądze.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2012-02-26