Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
14.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
37 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
7.6 s.
Prędkość maksymalna
195 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Chrysler Crossfire 3.2 218 KM
Chrysler Crossfire to ciekawy samochód. Model ten powstał w okresie bliskiej współpracy Chryslera i koncernu Daimler (czyli Mercedesa), co znalazło odbicie w rozwiązaniach technicznych Crossfire'a.
Crossfire debiutował w 2004 roku, a jego produkcję, na skutek sprzedaży mniejszej od oczekiwanej (o ile w pierwszym roku produkcji sprzedano ponad 30 tys. samochodów, to w ostatnim zaledwie kilka tysięcy) oraz globalnego kryzysu zakończono już w 2007 roku. Auto oparto na podzespołach Mercedesa SLK, od niemieckiego producenta pochodzą również silniki.
Crossfire produkowany był jako coupe i roadster. Auto budowane było wyłącznie w fabryce Karmanna w niemieckim Osnabruck.
W zasadzie trudno sprecyzować przyczyny rynkowej porażki Crossfire'a. Auto posiadało ciekawą stylizację, tylna część nadwozia kojarzy się z klasycznymi amerykańskimi samochodami lat 50-tych i 60-tych; przednia - zachowana była w stylu typowym dla Chryslera. Wnętrze, w typowy dla samochodu amerykańskiego sposób, nie zachwycało jakością zastosowanych materiałów.
Auto było oferowane również na polskim rynku, gdzie kosztowało około 200 tysięcy zł.
Na rynku wtórnym Crossfire to rzadka oferta, stąd trudno wypowiadać się o usterkowości. Oferty warto zweryfikować pod kątem wypadkowości, szczególnie w przypadku samochodów sprowadzanych (w tym z USA, gdzie sprzedaż Crossfire'a była największa).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2010-01-21