Zwrot kosztu instalacji po
10000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
10.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
28 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9.4 s.
Prędkość maksymalna
173 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Chrysler Neon II 2.0 150 KM
Chrysler Neon
Pierwsza generacja Neona produkowana była w latach 1994-1999. Zmodernizowana wersja (II generacja) pojawiła się w roku 2000, a jej produkcję zakończono w 2005. roku. Mimo że samochód nosi na masce znaczek Chryslera zdecydowanie bliżej mu do europejskich pojazdów klasy średniej, niż ogromnych amerykańskich krążowników. Wielkościowo to konkurent takich wozów jak: BMW serii 3, Mercedes C czy Volvo S40.
Zaletami Neona są głównie
dobry poziom wyposażenia i
obszerne wnętrze. Większość aut wyposażona jest w dwulitrowy, benzynowy silnik (132 lub 150 KM), który zapewnia
dobrą dynamikę. Amatorzy sportowych osiągów powinni unikać egzemplarzy z automatyczna skrzynia biegów. Chociaż jej konstrukcja jest prosta i bardzo niezawodna - skrzynia dysponuje zaledwie trzema przełożeniami, co odbija się na osiągach i zużyciu paliwa.
Zawieszenie zestrojono uwzględniając europejskie gusta. Samochód nie buja się na zakrętach, można nawet zaryzykować twierdzenie, że
prowadzi się nadzwyczaj pewnie. Jest jednak dość
nisko zawieszony, co sprawia, że nietrudno o uszkodzenie np. miski olejowej.
Do typowych usterek zaliczyć można
problemy z elektryką (nietypowe kable zapłonowe),
zużycie łożysk przedniego zawieszenia (oryginalne są niestety dość drogie) czy
problemy z uszczelkami (drzwi, jak np. w Subaru, pozbawione są ramek) - objawiające się przeważnie szumem przy stosunkowo niewielkich prędkościach.
Problematyczne może okazać się zdobycie niektórych części (np. amortyzatory tylne). Z pomocą przychodzą jednak międzynarodowe serwisy internetowe. Silniki w pierwszej generacji mają
fabryczną wadę uszczelki pod głowicą - pęka w okolicach czwartego cylindra. Na szczęście większość dostępnych w Polsce egzemplarzy ma już za sobą wymianę tego elementu na nowy, pozbawiony skaz.
Chrysler Neon II
Druga generacja Neona oferowana była już wyłącznie jako sedan. Podobnie jak poprzednik, samochód dostępny był jedynie z benzynowymi jednostkami napędowymi o czterech cylindrach. Auto ma stosunkowo prostą budowę - napęd przenoszony jest na przednią oś, co w przypadku samochodów zza Oceanu nie jest wcale oczywiste. Głównymi zaletami Neona jest stosunkowo wysoka niezawodność, dobry komfort jazdy i przystępne ceny. Autami nie interesują się też amatorzy cudzej własności.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-23