chceauto.pl
x

Chrysler Sebring I 2.5 163 KM

Chrysler Sebring I 2.5 163 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2000
Średnia cena
8 000 zł
Nadwozie
coupe
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
2498 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
163 KM
0-100 km/h
10.5 s.
V max
210 km/h

KOSZTY

Spalanie
10.5 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
67 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
E
Bagażnik
370 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
15000 km czyli po 10 miesiącach
Zużycie paliwa
12.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
33 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.6 s.
Prędkość maksymalna
191 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Chrysler Sebring I 2.5 163 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Chrysler Sebring I 2.5 163 KMChrysler Sebring I 2.5 163 KMChrysler Sebring I 2.5 163 KMChrysler Sebring I 2.5 163 KM

Chrysler Sebring I 2.5 163 KM

Chrysler Sebring

Sebring coupe/cabrio
Przez wiele lat Chrysler używał nazwy sebring do oznaczania diametralnie różnych modeli. Pierwsze Sebringi pojawiły się w 1995 roku i dostępne były w dwóch wersjach nadwoziowych: jako kabriolet oraz coupe. Oba auta budowane były na podwoziach dużych sedanów segmentu E nie dziwią więc ich stosunkowo duże wymiary. Fani sportowych emocji mogą się jednak czuć rozczarowani. Duże lecz niewysilone silniki świetnie nadają się na długie trasy, ale o dreszczyku adrenaliny raczej nie może być mowy. Również nastawy zawieszenia nie zachęcają do dynamicznego pokonywania zakrętów. Priorytetem było zapewnienie pasażerom komfortu.

W Polsce najwięcej problemów przysparza zawieszenie, często wymieniać trzeba wahacze czy końcówki drążków kierowniczych. Ze stanem naszych dróg niezbyt dobrze radzą sobie też łożyska kół. Szczególną uwagę przy zakupie warto zwrócić na stan automatycznej skrzyni biegów (najlepiej umówić się na przegląd w warsztacie wyspecjalizowanym w naprawach). Awarie tego mechanizmu zdarzają się niestety dość często, koszt naprawy może wynieść nawet 5 tysięcy złotych. Wymiany często domagają się elastyczne łączniki wydechu (charakterystyczne buczenie, zapach spalin w kabinie). 2,5 litrowy silnik V6 pochodzi ze stajni Mitsubishi, dzięki czemu charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i bezawaryjnością.

Sebring sedan
Pod nazwą Sebring od 2001 roku sprzedawano również samochód z nadwoziem typu sedan, jednak poza kilkoma detalami stylistycznymi nie jest on spokrewniony z kabrioletem i coupe. Pokaźnych rozmiarów auto zaliczane jest do segmentu E. Podobnie, jak w przypadku coupe, nadwozie zaprojektowano tak, by zapewnić pasażerom wysoki komfort jazdy, na szczęście samochód dość pewnie zachowuje się przy tym w zakrętach.

Sebring cieszy się też opinią samochodu, który nie sprawia zbyt wielkich problemów eksploatacyjnych. Niewielkie usterki elektroniki to dziś standard we wszystkich samochodach, podobnie jak przyspieszone zużycie wahaczy i drążków kierowniczych (na polskich drogach).

Chrysler Sebring I

Sebring pierwszej generacji oferowany był wyłącznie jako duże coupe lub kabriolet. Co ciekawe, każda odmiana powstawała na innej płycie podłogowej, auta wytwarzane były wyłącznie w USA i Meksyku. W układzie przeniesienia napędu stosowano pięciostopniową ręczną lubczterostopniową automatyczną skrzynię biegów. Pierwsza generacja nie jest w Polsce zbyt popularna, dlatego na poszukiwania zadbanego egzemplarza trzeba będzie poświęcić dużo czasu. Gdy taki znajdziemy auto odwdzięczy się nam komfortowym resorowaniem i wygodnym wnętrzem. W Polsce najszybciej poddaje się miękko zestrojone zawieszenie, uważać trzeba również na nisko zawieszony przedni zderzak, który po spotkaniu z krawężnikiem zostać może na parkingu. Auto ma niewysilone jednostki benzynowe, które dobrze tolerują zasilanie gazem. Szybkiej jazdy nie lubi za to automat.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-25

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Chrysler Sebring I 2.5 163 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS