Zwrot kosztu instalacji po
15000 km czyli po 10 miesiącach
Zużycie paliwa
12 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
31 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.6 s.
Prędkość maksymalna
191 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Chrysler Stratus I 2.5 160 KM
Chrysler Stratus to europejska wersja dostępnego na amerykańskim rynku Dodge’a Stratus. Jest to średniej wielkości auto rodzinne, zaliczane w Europie do segmentu E. Samochód zadebiutował w 1995 roku. Pierwsza generacja wytwarzana była przez pięć lat.
Stratus oferowany był z dwoma jednostkami napędowymi. Czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,0 l oraz 2,5 l V6. W 2000 roku do produkcji trafiła kolejna, gruntownie zmodernizowana generacja tego modelu, ale słabnące zainteresowanie klienteli sprawiło, że samochód wyszedł z produkcji w 2006 roku.
Niezależnie od wersji silnikowej i wyposażeniowej stratus pochwalić się może bardzo wygodnym wnętrzem i stosunkowo miękkimi nastawami zawieszenia, co w polskich warunkach sprawdza się raczej dobrze. Większość pojazdów jest też kompletnie wyposażona (automatyczna skrzynia biegów, skórzana tapicerka, automatyczna klimatyzacja, pełny pakiet elektryczny) chociaż jakość plastików we wnętrzu nie każdemu przypadnie do gustu. W ofercie spotkać można jednak stosunkowo „gołe” egzemplarze, głównie z czterocylindrowym, dwulitrowym silnikiem (szara tapicerka, brak skóry, ręczna skrzynia biegów). Silnik ten wydaje się nieco zbyt słaby, jak na wielkość samochodu, zdecydowanie bardziej polecamy więc rozejrzeć się za jednostką V6. Ta ostatnia zużywa jednak sporo paliwa, więc inwestycja w instalację gazową może okazać się konieczna.
Co ciekawe, mimo nie najlepszego wykonania, samochody cieszą się raczej dobrą opinią. Problemy sprawia w zasadzie jedynie elektryka, oraz zawieszenie, które na polskich drogach poddawane jest ciężkim próbom. Samochód, jak na auto amerykańskie, jest jednak dość popularny, więc znalezienie części (polecamy Internet!) nie powinno przysparzać większych problemów. Poza kilkoma niespodziankami, jak chociażby dość nietypowe umiejscowienie akumulatora (wewnątrz lewego błotnika), auto cechuje się raczej prosta budową, więc nie powinno być większych problemów z jego serwisowaniem.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2010-01-21