chceauto.pl
x

Chrysler Town and Country III 3.3 158 KM

Chrysler Town and Country III 3.3 158 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1999
Średnia cena
7 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
3301 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
158 KM
0-100 km/h
12.8 s.
V max
180 km/h

KOSZTY

Spalanie
13 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
83 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny
Segment
K
Bagażnik
671 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
15.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
41 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
14.1 s.
Prędkość maksymalna
164 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Chrysler Town and Country III 3.3 158 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Chrysler Town and Country III 3.3 158 KMChrysler Town and Country III 3.3 158 KMChrysler Town and Country III 3.3 158 KMChrysler Town and Country III 3.3 158 KMChrysler Town and Country III 3.3 158 KM

Chrysler Town and Country III 3.3 158 KM

Chrysler Town and Country

Chrysler Town & Country to inna, amerykańska nazwa samochodu oferowanego w Europie jako Chrysler Grand Voyager. Model ten to klasyka gatunku - ogromny, niezwykle przestronny amerykański van, który potrafi jednak napsuć trochę krwi swojemu właścicielowi. Pierwsze auta wyjechały z fabryki w 1984 roku, na polskich drogach najpopularniejsze są jednak modele z roczników 1995-2000 (III generacja) i 2001-2007 (IV generacja). Niekwestionowaną zaleta auta są ogromne właściwości przewozowe. Nawet jeśli na pokład zabierzemy komplet siedmiu pasażerów, na bagaż pozostanie całkiem sporo miejsca. Fotele można obracać, jeśli potrzebujemy bagażówki, można je również wymontować. Niestety, auto ma też sporo dokuczliwych wad.

Sześciocylindrowe silniki w połączeniu z automatycznymi, 4-stopniowymi skrzyniami biegów nie tylko nie grzeszą osiągami, ale zużywają ogromne ilości paliwa (nawet 20 l/100 km).

Elementem narażonym na usterki jest przekładnia kierownicza. Już po 50-70 tys. km potrafią pojawić się luzy. Problem rozwiązać może jedynie regeneracja, ale koszt takiej operacji nie należy do niskich (średnio ok 2 tys. zł). Zawieszenie, głównie dzięki prostej konstrukcji, dobrze znosi nasze drogi. Tuleje wahaczy i końcówki drążków wytrzymują ok 100 tys. km.

Na niekorzyść konstrukcji przemawia również dramatycznie niski poziom bezpieczeństwa. W testach EuroNCAP w 1999 roku samochód otrzymał zaledwie dwie gwiazdki. W 2007 roku było jeszcze gorzej, samochód ponownie otrzymał dwie gwiazdki, ale... jedną skreślono. 

Od 2008 roku w produkcji znajduje się V generacja. Samochód ten nie został jeszcze przebadany przez EuroNCAP, jednak w testach amerykańskich, przeprowadzonych przez NHTSA auto otrzymało maksymalną ocenę 5 gwiazdek.

Kupując Voyagera trzeba być świadomym mogących się przytrafić usterek. Głównym atutem jest w tym przypadku cena zakupu oraz możliwość przewożenia siedmiu osób.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-05-30

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Chrysler Town and Country III 3.3 158 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Ford Windstar

Ford Windstar

3.0 V6 148 KM benzyna1999VANautomatprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
Plymouth Voyager

Plymouth Voyager

3.0 150 KM benzyna1999VANautomatprzedni
cena średnia 8 000 zł
OCENY
Dostępność
Mazda MPV

Mazda MPV

3.0I V6 154 KM benzyna1999VANautomattylny
cena średnia 8 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Sharan

Volkswagen Sharan

1.8 T 150 KM benzyna1999VANautomatprzedni
cena średnia 8 000 zł
OCENY
Dostępność
Chrysler Grand Voyager

Chrysler Grand Voyager

3.3 158 KM benzyna1999VANautomatprzedni
cena średnia 8 000 zł
OCENY
Dostępność
Dodge Caravan

Dodge Caravan

2.4 150 KM benzyna1999VANautomatprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność

Chrysler Town and Country III 3.3 158 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS