Chrysler Town and Country V 3.6 283 KM
Chrysler Town and Country
Chrysler Town & Country to inna, amerykańska nazwa samochodu oferowanego w Europie jako Chrysler Grand Voyager. Model ten to klasyka gatunku - ogromny, niezwykle
przestronny amerykański van, który potrafi jednak napsuć trochę krwi swojemu właścicielowi. Pierwsze auta wyjechały z fabryki w 1984 roku, na polskich drogach najpopularniejsze są jednak modele z roczników 1995-2000 (III generacja) i 2001-2007 (IV generacja). Niekwestionowaną zaleta auta są
ogromne właściwości przewozowe. Nawet jeśli na pokład zabierzemy komplet siedmiu pasażerów, na bagaż pozostanie całkiem sporo miejsca. Fotele można obracać, jeśli potrzebujemy bagażówki, można je również wymontować. Niestety, auto ma też sporo dokuczliwych wad.
Sześciocylindrowe silniki w połączeniu z automatycznymi, 4-stopniowymi skrzyniami biegów nie tylko nie grzeszą osiągami, ale
zużywają ogromne ilości paliwa (nawet 20 l/100 km).
Elementem narażonym na usterki jest
przekładnia kierownicza. Już po 50-70 tys. km potrafią pojawić się luzy. Problem rozwiązać może jedynie regeneracja, ale koszt takiej operacji nie należy do niskich (średnio ok 2 tys. zł). Zawieszenie, głównie dzięki prostej konstrukcji,
dobrze znosi nasze drogi. Tuleje wahaczy i końcówki drążków wytrzymują ok 100 tys. km.
Na niekorzyść konstrukcji przemawia również dramatycznie
niski poziom bezpieczeństwa. W testach EuroNCAP w 1999 roku samochód otrzymał zaledwie dwie gwiazdki. W 2007 roku było jeszcze gorzej, samochód ponownie otrzymał dwie gwiazdki, ale... jedną skreślono.
Od 2008 roku w produkcji znajduje się V generacja. Samochód ten nie został jeszcze przebadany przez EuroNCAP, jednak w testach amerykańskich, przeprowadzonych przez NHTSA auto otrzymało maksymalną ocenę 5 gwiazdek.
Kupując Voyagera trzeba być świadomym mogących się przytrafić usterek. Głównym atutem jest w tym przypadku cena zakupu oraz możliwość przewożenia siedmiu osób.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-11-28