chceauto.pl
x

Citroen AX I 1.0 X 50 KM

Citroen AX I 1.0 X 50 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1994
Średnia cena
1 000 zł
Nadwozie
hatchback 3-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
954 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
50 KM
0-100 km/h
17.4 s.
V max
151 km/h

KOSZTY

Spalanie
6.4 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
41 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyTen samochód psuje się ponadprzeciętniemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny
Segment
A
Bagażnik
273 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
14000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
7.7 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
20 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
19.1 s.
Prędkość maksymalna
137 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Citroen AX I 1.0 X 50 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Citroen AX I 1.0 X 50 KMCitroen AX I 1.0 X 50 KMCitroen AX I 1.0 X 50 KM

Citroen AX I 1.0 X 50 KM

Citroen AX to jeden z dłużej produkowanych samochodów. Premiera auta odbyła się w 1986 roku, ostatnie egzemplarze zjechały z taśmy produkcyjnej dwanaście lat później, w 1998 roku. Tak długi okres produkcji przestaje dziwić, jeśli przyjrzymy się uważniej walorom samochodu. Kanciaste nadwozie, które na pewno nie wszystkim przypadnie do gustu, oferuje dużo miejsca wewnątrz, niewielkie jednostki napędowe zużywają śladowe ilości paliwa. Jak przystało na Citroena, samochód jest też nadzwyczaj komfortowo zawieszony, a takie podejście doskonale sprawdza się na naszych drogach. Do wad należy zaliczyć niedostatki wykonania wnętrza - niezbyt dobre materiały oraz ich spasowanie. Na dłuższe wypady poza miasto nie nadają się również niewygodne fotele.

Użytkownicy skarżą się głównie na wycieki oleju i korozję, która atakuje przeważnie samochody powypadkowe (auta miały dwustronnie ocynkowaną karoserię). Poza tym, słabą stroną są też moduły i przewody zapłonowe oraz stacyjka. Należy też dokładnie przyjrzeć się zawieszeniu. Tylna belka wykorzystuje łożyska igiełkowe, które z czasem zacierają się. Pierwszymi objawami jest skrzypienie i trzaski z okolic tyłu, usterkę można też rozpoznać po odchyleniu koła od pionu. Koszt naprawy może wynieść nawet 1500 zł. Na szczęście tego typu awarie nie przytrafiają się z dnia na dzień, a auto jest raczej niezawodne. Minusem jest jednak niski poziom bezpieczeństwa.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2012-02-26

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

Citroen AX I 1.0 X 50 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS