Uwaga Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Citroen C3 pluriel I 1.4i 75 KM - GALERIA ZDJĘĆ
Citroen C3 pluriel I 1.4i 75 KM
C3 produkowany jest od 2002 roku. Sylweta pojazdu nawiązuje do legendarnego modelu 2CV i sprawia, że nie sposób pomylić go z produktami konkurencji. Wnętrze przewidziane jest raczej dla dwóch osób, lub młodej rodziny z małymi dziećmi, za dalszymi wyjazdami nie przemawia również niewielki bagażnik. Zawieszenie zestrojono raczej twardo, co w przypadku Citroena może nieco dziwić. Ze względu na wysoką sylwetkę pojazd niezbyt dobrze znosi podmuchy bocznego wiatru, zaokrąglone przednie słupki mogą nieco utrudniać obserwację drogi. Auto nie jest trapione przez poważne usterki, chociaż liczba drobiazgów, które uprzykrzają życie kierowcy może być spora. Problemy sprawia głównie elektryka i elektronika: zacinają się zamki tylnej klapy, bez powodu zapalają kontrolki informujące o awarii silnika czy poduszek powietrznych. Dość delikatne jest też zawieszenie. Częstą usterką jest też przedostawanie się wody do przednich reflektorów. Na korzyść C3 przemawia duża oferta samochód kupionych w polskich salonach oraz wysoki poziom bezpieczeństwa (4 gwiazdki EuroNCAP).
Model Pluriel ma jednak jedną, bardzo poważną wadę. Auto - z nadwoziem typu kabriolet - ma wprawdzie zdejmowany dach, ale jego konstrukcja przysparza wiele kłopotów. By go złożyć trzeba ręcznie zdemontować część słupków, producent nie przewidział jednak na nie miejsca w samochodzie. W słoneczne dni elementy dachu trzeba więc zostawić w garażu. Oby nie padało...
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.