Citroen zaprezentował model C5 X. To już drugi model nawiązujący do dobrze znanej nazwy.
Citroen C5 X
Citroen C5 był przedstawicielem segmentu D, auto oferowane było jako kombi i sedan. Samochód debiutował w 2001 roku, po 7 latach nastąpiła zmiana generacji. Produkcję zakończono w 2018 roku.
W tym samym roku zaprezentowano C5 Aircross. Był to crossover, ale pozycjonowany o klasę niżej niż wcześniej C5, a więc w segmencie kompaktowym.
Natomiast następcą C5 w segmencie D ma być właśnie pokazany C5 X. Samochód nie jest już klasycznym sedanem ani kombi - otrzymał nadwozie typu liftback, które Francuzi nazywają skrzyżowaniem sedana z kombi. Do tego osadzono je na podwyższonym zawieszeniu typowym dla crossoverów.
Citroen C5 X
Citroen C5 X ma 4,81 m długości. Wynoszący 2,79 m rozstaw osi gwarantuje, że w kabinie nie będzie ciasno, to aż o 6 cm więcej niż jest w C5 Aircross. Rozmiarami C5 X jest zbliżone do Peugeota 508 (ma 4,75 m długości).
Citroen C5 X, podobnie jak Peugeot 508 i C5 Aircross, zbudowany został na płycie podłogowej EMP2. Pojemność bagażnika to 545 litrów, po złożeniu tylnej kanapy można przewieźć nawet 1640 litrów. Co ciekawe, bagażnik jest mniejszy niż w C5 Aircross (580 litrów).
Citroen C5 X
Od samego debiutu rynkowego Citroen C5 X będzie dostępny jako hybryda plug-in. C5 Plug-in Hybrid dysponuje mocą 225 KM, układ składa się z benzynowego silnika 1.6 Puretech o mocy 180 KM i elektrycznej jednostki generującej 109 KM. Akumulator o pojemności 13,2 kWh pozwoli na przejechanie w trybie elektrycznym do 50 km z prędkością do 135 km/h.
Ponadto samochód będzie oferowany z silnikami benzynowymi. Oficjalnych danych brak, ale można się spodziewać, że będą to jednostki 1.2 PureTech (130 KM) i 1.6 Puretech (180 KM). Diesle nie będą oferowane.
Citroen C5 X
We wnętrzu uwagę przykuwają cyfrowe zegary i duży, 12-calowy ekran nowego pokładowego systemu infotainment o nazwie My Citroen Drive Plus. Opcją jest wyświetlacz HUD.
Wyposażenie w systemy wspomagające może być bogate. Na szczycie stoi system jazdy półautonomicznej High Driver Assist, który stanowi połączenie inteligentnego tempomatu z asystentem jazdy w korku i utrzymania pasa ruchu.
Citroen C5 X będzie produkowany nie we Francji, ale w Chinach. Jego sprzedaż w Europie rozpocznie się w drugiej połowie roku. Ceny nie są jeszcze znane.