Citroen w Polsce rozpoczął zbieranie zamówień na model C5 X. To zupełnie nowa konstrukcja, którą Francuzi wracają do segmentu D. Citroen C5 X nie jest już jednak klasycznym sedanem. Wg producenta, auto ma łączyć sylwetkę sedana, pojemność kombi oraz solidność i poczucie bezpieczeństwa, jakie dają auta klasy SUV.
Citroen C5 X
Citroen C5 X ma 4,81 m długości. Wynoszący 2,79 m rozstaw osi gwarantuje, że w kabinie nie będzie ciasno, to aż o 6 cm więcej niż jest w C5 Aircross. Rozmiarami C5 X jest zbliżone do Peugeota 508 (ma 4,75 m długości).
Citroen C5 X, podobnie jak Peugeot 508 i C5 Aircross, zbudowany został na płycie podłogowej EMP2. Pojemność bagażnika to 545 litrów, po złożeniu tylnej kanapy można przewieźć nawet 1640 litrów. Co ciekawe, bagażnik jest mniejszy niż w C5 Aircross (580 litrów).
Citroen C5 X
Citroen C5 X jest dostępny w czterech wersjach wyposażenia: Feel, Feel Pack, Shine i Shine Pack. Ceny zaczynają się od 135 900 zł. Na tyle wyceniono auto w wersji Feel napędzane silnikiem 1.2 PureTech o mocy 130 KM. Oprócz niego dostępne są także jednostki PureTech 1.6 dysponujące mocą 180 KM i 225-konna hybryda typu plug-in. Wszystkie jednostki napędowe współpracują z automatyczną skrzynią biegów o ośmiu przełożeniach.
Chcąc jeździć samochodem z silnikiem 1.6 PuteTech o mocy 180 KM trzeba przygotować kwotę przynajmniej 168 900 zł., przy czym otrzymamy auto w wersji wyposażeniowej Shine, a więc o dwa poziomy wyższe wyższe niże bazowa Feel. Dla porównania Citroen C5 X z silnikiem 1.2 PureTech w tej samej wersji kosztuje 157 900 zł.
Citroen C5 X
Najdroższa jest wersja hybrydowa plug-in, której ceny zaczynają się od 192 400 zł (Feel Pack) i poprzez kwotę 202 400 zł (Shine), kończą się na 211 900 zł (Shine Pack).
Citroen C5 X Plug-in Hybrid dysponuje mocą 225 KM, układ składa się z benzynowego silnika 1.6 Puretech o mocy 180 KM i elektrycznej jednostki generującej 109 KM. Akumulator o pojemności 13,2 kWh pozwoli na przejechanie w trybie elektrycznym do 50 km z prędkością do 135 km/h.
Citroen C5 X
Już w bazowej wersji Feel Citroen C5 X posiada m.in. dwustrefową klimatyzację, 10-calowy ekran sterowania systemem infotainment czy cyfrowe zegary oparte o 7-calowy ekran.
Wersja Feel Pack posiada dodatkowo m.in. system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania silnika oraz przyciemniane tylne szyby. W wersji Shine znajdziemy m.in. adaptacyjny tempomat z systemem wspomagania jazdy w korku oraz 12-calowy ekran systemu infotainment, zaś najbogatsza odmiana Shine Pack wyposażona jest m.in. w system kamer 360 stopni, podgrzewane przednie fotele czy skórzaną tapicerkę.
W opcji dostępne jest m.in. zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi. W odróżnieniu od tańszych modeli Citroena w C5 X zastosowano aktywną wersję tego rozwiązania.
Co ciekawe, Citroen C5 X nie jest produkowany we Francji, ale w... Chinach, skąd jest importowany do Europy.