Na przekór kryzysowi Citroen rozwija linię luksusowych modeli oznaczonych DS.
Nazwa tej linii modelowej nawiązuje do historycznego modelu DS (pierwsze na świecie auto z hydropneumatycznym zawieszeniem), którego premiera odbyła się na salonie paryskim w 1955 roku. Citroen sięgnął w przeszłośc w 2009 roku, gdy zaprezentował pierwsze auto z nowej serii - DS3.
Do polskich salonów trafił właśnie trzeci model DS. DS5 to największy, póki co, z luksusowych Citroenów, zaliczany do segemntu D.
Citroen DS5 technologicznie bazuje na modelu C5, aczkolwiek samochód zbudowano na płycie podłogowej PF2, którą wykorzystuje Peugeot w modelach 3008 i 5008. Samochód ma 4,52 m długości i 1,85 m szerokości. Rozstaw osi to budzące uznanie 2,73 m, co gwarantuje, że pasażerom tylnych siedzeń nie będzie brakowało miejsca.
Nadwozie Citroena DS5 trudno jednoznacznie zakwalifikować. W zasadzie jest to miks 5-drzwiowego hatchbacka, kombi i nadwozia zwanego jako shooting-brake.
Citroen DS5 jest oferowany w jednym z trzech poziomów wyposażenia (Chic, So Chic, Sport Chic), wyłącznie z doładowanymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Benzynowa jednostka 1.6 THP dostępna jest w wersjach o mocy 156 i 200 KM, fani diesli mogą zaś wybierać między silnikami 1.6 HDI o mocy 112 KM i 2.0 HDI o mocy 163 KM.
Ponadto w ofercie znajduje się samochód w wersji hybrydowej, w której 163-konny silnik wysokoprężny napędza koła przednie, zaś dodatkowy motor elektryczny - tylne. W sumie samochód dysponuje więc mocą 200 KM. DS5 Hybrid umożliwia również pokonywanie krótkich odcinków z niewielkimi prędkościami wyłącznie przy pomocy silnika elektrycznego.
Ceny Citroena DS5 zaczynają się od 99 900 zł. Tyle trzeba zapłacić za samochód z silnikiem 1.6 HDI o mocy 112 w wersji wyposażenia Chic. Samochód w tej samej wersji wyposażeniowej , ale z silnikiem 2.0 HDI (163 KM) kosztuje 106 200 zł.
Za najtańszy samochód z silnikiem benzynowym trzeba zapłacić 103 200 zł (1.6 THP, Chic). Co ciekawe, ta wersja silnikowa jest dostępna wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów. Jeśli ktoś woli przekładnię manualną, musi sięgnąć po wersję 200-konną, która z kolei sprzedawana jest dopiero w wyższej wersji wyposażeniowej (So Chic). Za taki samochód trzeba zapłacić 116 200 zł, przy czym warto zauważyć, że dopłata do wyższej wersji to równe 10 tys. zł.
Samochód z napędem hybrydowym kosztuje 143 200 zł (So Chic).
Ceny najlepiej wyposażonych samochodów (Sport Chic) zaczynają się od 131 200 zł. Dysponując taką kwotą możemy wybierać między autami z silnikiem 1.6 THP (200 KM) i 2.0 HDI (163 KM) z manualnymi skrzyniami biegów.
Wszystkie Citroeny DS5 wyposażone są m.in. w elektryczny hamulec postojowy, czujniki zmroku i deszczu, kontrolę trakcji, sprzęt grający, 6 poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtynowe), ESP, dwustrefową automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, tempomat oraz bezkluczykowy system dostępu. Dopłata do lakieru metalicznego lub perłowego wynosi 2700 zł. Jak widać, wyposażenie standardowe jest bardzo bogate.