Citroen Evasion II 1.9 TD 91 KM
Citroen Evasion
Evision to wspólne dziecko koncernów PSA i Fiata. Jest bliźniaczym modelem takich pojazdów jak Fiat Ulysse, Lancia Z i Peugeot 806. Samochód produkowany był w latach 1993 - 2003, kiedy to został zastąpiony przez model C8. Auto, w zależności od wersji zapewnia wygodne warunki podróżowania dla 5 lub 8 osób, jest też z reguły dość dobrze wyposażone. W zawieszeniu nie występuje typowy dla Citroena układ hydropneumatyczny, mimo to, zapewnia ono wysoki komfort oraz pewne prowadzenie. Z uwagi na wiek, nie sposób określić typowych usterek. Stosunkowo często wymieniać trzeba sworznie i tuleje wahaczy, w mocniejszych jednostkach (2.0 TCT) często zużywają się np. pompy paliwa. Czasami we znaki daje się też elektronika (np. immobiliser), ale usterki tej ostatniej należą raczej do rzadkości.
Citroen Evasion II
Evasion to przestronny van opracowany przez Fiata wspólnie z koncernem PSA. Jak przystało na pojazd Citroena zawieszenie zestrojono komfortowo, mimo że w jego konstrukcji nie znajdziemy elementów układu hydropneumatycznego. Auto dobrze wywiązuje się zarówno z roli rodzinnego minibusa, jak i firmowej półciężarówki. Użytkowy charakter sprawia jednak, że coraz trudniej znaleźć egzemplarz, który rokowałby nadzieję na bezproblemową eksploatację. Na szczęście ceny części nie są zaporowe a i sama konstrukcja pojazdu nie jest wybitnie skomplikowana. Poza awariami osprzętu wynikającymi z leciwego wieku konstrukcji (usterki silniczków krokowych, alternatorów, drobne wycieki) samochód uznać można za stosunkowo bezproblemowy. Trzeba jedynie pogodzić się z nie najwyższą jakością wykończeniem. Tapicerka foteli szybko się pruje, plastiki skrzypią i czasami potrafią zostać w ręku. Najwięcej problemów sprawiać może niezbyt dobrze zabezpieczona instalacja elektryczna (śniedziejące styki, spękane przewody itd).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-24