Zwrot kosztu instalacji po
9000 km czyli po 6 miesiącach
Zużycie paliwa
12.1 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
32 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
12.5 s.
Prędkość maksymalna
177 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Citroen Evasion I 2.0 TCT 147 KM
Citroen Evasion
Evision to wspólne dziecko koncernów PSA i Fiata. Jest bliźniaczym modelem takich pojazdów jak Fiat Ulysse, Lancia Z i Peugeot 806. Samochód produkowany był w latach 1993 - 2003, kiedy to został zastąpiony przez model C8. Auto, w zależności od wersji zapewnia wygodne warunki podróżowania dla 5 lub 8 osób, jest też z reguły dość dobrze wyposażone. W zawieszeniu nie występuje typowy dla Citroena układ hydropneumatyczny, mimo to, zapewnia ono wysoki komfort oraz pewne prowadzenie. Z uwagi na wiek, nie sposób określić typowych usterek. Stosunkowo często wymieniać trzeba sworznie i tuleje wahaczy, w mocniejszych jednostkach (2.0 TCT) często zużywają się np. pompy paliwa. Czasami we znaki daje się też elektronika (np. immobiliser), ale usterki tej ostatniej należą raczej do rzadkości.
Citroen Evasion I
Pierwsza i druga generacja Evisiona różnią się od siebie jedynie kosmetycznymi zmianami w wyglądzie. Oba auta bazują na tych samych rozwiązaniach - z technicznego punktu widzenia jest to ten sam pojazd. Samochód był odpowiedzą Fiata i PSA na cieszące się coraz większym powodzeniem Renault Espace. Na jego tle jest wprawdzie odrobinę mniej przestronny, ale też uchodzi za auto mniej kłopotliwe w eksploatacji. Z wiekiem rośnie jednak liczba drobnych dokuczliwych usterek głównie ze strony elektryki i osprzętu jednostek napędowych.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-24