chceauto.pl
x

Citroen Evasion II 2.0i 16V 132 KM

Citroen Evasion II 2.0i 16V 132 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2001
Średnia cena
8 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1998 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
132 KM
0-100 km/h
11.9 s.
V max
186 km/h

KOSZTY

Spalanie
9.2 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
59 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
K
Bagażnik
340 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
10000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
11 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
29 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
13.1 s.
Prędkość maksymalna
169 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Citroen Evasion II 2.0i 16V 132 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Citroen Evasion II 2.0i 16V 132 KM

Citroen Evasion II 2.0i 16V 132 KM

Citroen Evasion

Evision to wspólne dziecko koncernów PSA i Fiata. Jest bliźniaczym modelem takich pojazdów jak Fiat Ulysse, Lancia Z i Peugeot 806. Samochód produkowany był w latach 1993 - 2003, kiedy to został zastąpiony przez model C8. Auto, w zależności od wersji zapewnia wygodne warunki podróżowania dla 5 lub 8 osób, jest też z reguły dość dobrze wyposażone. W zawieszeniu nie występuje typowy dla Citroena układ hydropneumatyczny, mimo to, zapewnia ono wysoki komfort oraz pewne prowadzenie. Z uwagi na wiek, nie sposób określić typowych usterek. Stosunkowo często wymieniać trzeba sworznie i tuleje wahaczy, w mocniejszych jednostkach (2.0 TCT) często zużywają się np. pompy paliwa. Czasami we znaki daje się też elektronika (np. immobiliser), ale usterki tej ostatniej należą raczej do rzadkości.

Citroen Evasion II

Evasion to przestronny van opracowany przez Fiata wspólnie z koncernem PSA. Jak przystało na pojazd Citroena zawieszenie zestrojono komfortowo, mimo że w jego konstrukcji nie znajdziemy elementów układu hydropneumatycznego. Auto dobrze wywiązuje się zarówno z roli rodzinnego minibusa, jak i firmowej półciężarówki. Użytkowy charakter sprawia jednak, że coraz trudniej znaleźć egzemplarz, który rokowałby nadzieję na bezproblemową eksploatację. Na szczęście ceny części nie są zaporowe a i sama konstrukcja pojazdu nie jest wybitnie skomplikowana. Poza awariami osprzętu wynikającymi z leciwego wieku konstrukcji (usterki silniczków krokowych, alternatorów, drobne wycieki) samochód uznać można za stosunkowo bezproblemowy. Trzeba jedynie pogodzić się z nie najwyższą jakością wykończeniem. Tapicerka foteli szybko się pruje, plastiki skrzypią i czasami potrafią zostać w ręku. Najwięcej problemów sprawiać może niezbyt dobrze zabezpieczona instalacja elektryczna (śniedziejące styki, spękane przewody itd).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-24

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Citroen Evasion II 2.0i 16V 132 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Chrysler Voyager

Chrysler Voyager

2.0 133 KM benzyna2001VANręcznaprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
Toyota Corolla Verso

Toyota Corolla Verso

1.8 VVT-i 135 KM benzyna2001VANręcznaprzedni
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność
Lancia Zeta

Lancia Zeta

2.0 16v 136 KM benzyna2001VANręcznaprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
Mitsubishi Space Runner

Mitsubishi Space Runner

2.0 136 KM benzyna2001VANręcznaprzedni
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność
Daewoo Tacuma

Daewoo Tacuma

2.0 121 KM benzyna2001VANręcznaprzedni
cena średnia 6 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Espace

Renault Espace

2.0 140 KM benzyna2001VANręcznaprzedni
cena średnia 6 000 zł
OCENY
Dostępność

Citroen Evasion II 2.0i 16V 132 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS