chceauto.pl
x

Citroen Xsara I 1.8I 101 KM

Citroen Xsara I 1.8I 101 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1998
Średnia cena
4 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1761 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
101 KM
0-100 km/h
16 s.
V max
178 km/h

KOSZTY

Spalanie
9.8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
63 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
517 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
9000 km czyli po 6 miesiącach
Zużycie paliwa
11.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
31 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
17.6 s.
Prędkość maksymalna
162 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Citroen Xsara I 1.8I 101 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Citroen Xsara I 1.8I 101 KMCitroen Xsara I 1.8I 101 KMCitroen Xsara I 1.8I 101 KMCitroen Xsara I 1.8I 101 KM

Citroen Xsara I 1.8I 101 KM

Citroen Xsara

Xsara weszła do produkcji w 1997 roku, w 2001 poddano ją niewielkiemu liftingowi. Cztery lata później samochód został zastąpiony przez model C4. Xsara to następca modelu ZX, po którym odziedziczyła część jednostek napędowych oraz zawieszenie (samoskrętna belka tylna). Chociaż to ostatnie nie wykorzystuje typowych dla Citroena elementów hydropneumatycznych zapewnia bardzo dobry komfort jazdy i niezłe właściwości jezdne.

Citroen Xsara to idealna propozycja dla młodej rodziny lub singla ceniącego komfort i niewielkie koszty eksploatacji. Wnętrze oferuje całkiem sporo miejsca i jest przytulne (np. welurowa tapicerka). Narzekać można jedynie na jakość plastików które niekiedy... potrafią zostać w ręce.

Podobnie, jak w innych Citroenach z samoskrętną belką tylną należy zwrócić uwagę, czy koła tylne nie odstają od pionu - naprawa może kosztować nawet tysiąc złotych. Polskich dróg nie tolerują również łączniki stabilizatorów oraz tuleje wahaczy, na szczęście ceny tych podzespołów są raczej przystępne, a wymiana niezbyt skomplikowana.

Uważać należy na multipleksową instalację elektryczną, która nie znosi eksperymentów (podpięcie „na krótko” radia, bez wykorzystania specjalnych przejściówek może spowodować np. usterkę poduszek powietrznych!).

Mogą pojawić się również wycieki oleju oraz usterki cylinderków hamulcowych.

Samochód nie jest jednak zbyt awaryjny, trzy gwiazdki w testach zderzeniowych Euro NCAP to wynik do zaakceptowania. Uwagę warto zwrócić na auta z silnikami 1.9 D. Osiągi będą co prawda marne, ale pozbawiona turbosprężarki jednostka jest bezawaryjna, niewrażliwa na jakość paliwa i mało pali.

Citroen Xsara I

Xsara zastąpiła w ofercie Citroena model ZX. Podobnie ja on, samochód stoczyć miał rynkową batalię z "królem segmentu aut kompaktowych" - Volkswagenem Golfem. Auto zjednywało sobie klientów głównie przestronnym, dobrze wyposażonym wnętrzem i wysokim komfortem resorowania. W przeciwieństwie do większych modeli - Xantia czy XM - w zawieszeniu Xsary nie stosowano elementów hydropneumatycznych.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-23

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

Używane: Citroen C42012-08-23Szukasz Diesla? To musisz wiedzieć o 2,0 HDI 90/109 KM2012-06-27

Citroen Xsara CRASHTEST

Citroen Xsara I 1.8I 101 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS