chceauto.pl
x

Citroen ZX I 2.0i 16V VTS 163 KM

Citroen ZX I 2.0i 16V VTS 163 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1995
Średnia cena
2 000 zł
Nadwozie
hatchback 3-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1998 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
163 KM
0-100 km/h
9.3 s.
V max
220 km/h

KOSZTY

Spalanie
7.7 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
49 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyTen samochód psuje się ponadprzeciętniemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny
Segment
C
Bagażnik
324 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
9.2 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
24 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
10.2 s.
Prędkość maksymalna
200 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Citroen ZX I 2.0i 16V VTS 163 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Citroen ZX I 2.0i 16V VTS 163 KMCitroen ZX I 2.0i 16V VTS 163 KM

Citroen ZX I 2.0i 16V VTS 163 KM

Citroen ZX trafił do produkcji w marcu 1991 roku. W 1997 roku został zastąpiony modelem o nazwie Xsara. Samochód charakteryzował się wówczas nowoczesną sylwetką, oraz kilkoma ciekawymi rozwiązaniami technicznymi. Jednym z nich była samoskrętna oś tylna, która pozwalała na bardzo dynamiczne pokonywanie zakrętów z zachowaniem typowego dla Citroena komfortu. W pojeździe tym nie zastosowano hydropneumatycznego zawieszenia. Z przodu pracują typowe kolumny McPhersona, z tyłu wspominana belka. Przed zakupem dobrze jest przyjrzeć się tej ostatniej - zamontowano ją na łożyskach igiełkowych, które z czasem wycierają się, co skutkuje odchyleniem się tylnych kół od pionu. Naprawa nie jest tania (nawet 1 tys, zł), lepiej więc poszukać zadbanego egzemplarza.

Niezależnie od wersji silnikowej samochód oferuje przyzwoite osiągi. Silniki benzynowe dość dobrze traktują zasilanie gazem. Do typowych usterek należą wycieki z silnika i układu napędowego, nieszczelne chłodnice czy „wariująca” elektryka. Niezbyt trwały jest też układ hamulcowy. Wnętrze zapewnia wygodną podróż czwórce pasażerów. Wadą auta jest jednak niski poziom bezpieczeństwa.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2012-02-26

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Citroen ZX I 2.0i 16V VTS 163 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

2.0 16V 150 KM benzyna1995hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność

Citroen ZX I 2.0i 16V VTS 163 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS