Czasy, gdy na polskim rynku rządziły niemieckie auta odeszły do lamusa. Obecnie co piąte nowe auto sprzedawane w Polsce należy do tej właśnie marki!
Toyota zajęła w lutym pierwsze miejsce na polskim rynku, zarówno w ujęciu miesięcznym, jak i od początku roku. Przez 28 dni lutego polscy klienci zarejestrowali 6 529 samochodów japońskiej marki, natomiast od 1 stycznia 2022 – 12 255 aut. Udział Toyoty w polskim rynku, licząc od początku roku, wynosi już 19,6 proc. (wzrost o 1,8 punktu procentowego rok do roku). Marka utrzymuje pierwsze miejsce w Polsce już od kilkunastu miesięcy
W dziesiątce najchętniej kupowanych nowych samochodów w Polsce pierwsze trzy miejsca zajęły Corolla, RAV4 i Yaris – zarówno w lutym, jak i od początku roku. W lutym Corolla zanotowała 1 607 rejestracji, RAV4 trafił do klientów w liczbie 1 514 egzemplarzy, a Yaris w liczbie 1 358 aut. W styczniu i lutym klienci Toyoty zarejestrowali 3 286 Corolli, co odpowiada za 5,3 proc. całego rynku, a także 2 631 RAV4 i 2 292 Yarisów.
Jakby tego było mało, lutym pierwsze miejsca w swoich segmentach zajęło aż 7 modeli Toyoty – obok Corolli, Yarisa i RAV4 także Camry (445 aut) oraz wszystkie trzy modele użytkowe –PROACE CITY (468 rejestracji), PROACE (286 rejestracji) i Hilux (139 rejestracji). Drugie miejsca w segmencie zajęły ponadto AYGO z rocznika 2021 (142 rejestracje), nowy Yaris Cross (570 rejestracji) i Toyota C-HR (494 rejestracje).
W ujęciu od początku roku pierwsze miejsca w segmentach zanotowały te same modele osobowe co w lutym – Corolla (29,5 proc. udziału w segmencie), Yaris (29,1 proc. udziału), Camry (766 aut, 19,2 proc. udziału) i RAV4 (23,4 proc. udziału). Yaris Cross był drugi (1 161 egz.), podobnie jak Highlander (345 egz.) i AYGO (337 egz.), zaś Toyota C-HR (847 egz.) znalazła się na trzecim miejscu w swoim segmencie.