W pierwszym półroczu Mazda CX-5 była zdecydowanie najczęściej kupowanym modelem marki w Polsce. Tegoroczna sprzedaż 1845 egzemplarzy w porównaniu do 856 sztuk w analogicznym okresie ubiegłego roku oznacza wzrost o 116 proc.
Mazda CX-5
Kupujący Mazdę CX-5 Polacy najchętniej wybierali silniki benzynowe: 2.0 SKYACTIV-G o mocach 160 i 165 KM i 2.5 SKYACTIV-G o mocy 194 KM, które stanowiły aż 90 proc. sprzedaży tego modelu. Wbrew panującemu trendowi większość, bo niemal 67 proc. kupujących, decyduje się na napęd na wszystkie koła i-ACTIV AWD, a aż dwa na trzy egzemplarze CX-5 opuszczające polskie salony to najbogatsze wersje SkyPASSION.
Sprzedaż Mazdy CX-5 rośnie na całym świecie. W okresie styczeń-maj 2018 r. z salonów wyjechało 197 557 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 22.6 proc w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku i plasuje ten model na 7. pozycji wśród najpopularniejszych SUV-ów na świecie.
Mazda CX-5
W rok po wprowadzeniu do sprzedaży obecnej Mazdy CX-5, model przeszedł drobne zmiany. Do seryjnego wyposażenia wersji SkyPASSION dodany został system kamer 360°, jest on też składową Pakietu Safety dla poziomu SkyENERGY. Dodatkowo, poziom SkyPASSION z silnikiem 2.0 SKYACTIV-G wyposażony jest teraz w adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat MRCC), inteligentne wspomaganie hamowania (SBS) oraz kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie. Oznacza to, że wyposażenie poziomu SkyPASSION nie będzie już uzależnione od wybranego silnika. Kolorowy wyświetlacz head-up na szybce pozostaje elementem pakietu Safety dla poziomu SkyENERGY.
Mazda CX-5
W wyniku zmian konstrukcyjnych wprowadzonych w silniku 2.0 SKYACTIV-G, wersja z napędem i-ACTIV AWD charakteryzować się będzie tą samą mocą, co wersja z napędem na przednią oś, czyli 165 KM.
Zmiany konstrukcyjne silnika SKYACTIV-D pozwoliły podnieść moc maksymalną ze 175 do 184 KM i maksymalnego momentu obrotowego z 420 do 445 Nm. Jednocześnie, w celu spełnienia nowej normy emisji spalin Euro 6d-Temp, do wersji z silnikiem SKYACTIV-D wprowadzona została technologia „selektywnej redukcji katalitycznej” (SCR, czyli rozwiązanie nazywane zwyczajowo „AdBlue”). Wprowadzenie tego rozwiązania pozwala znacząco zredukować poziom emisji tlenków azotu.
W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie ze strony Klientów na wersję z mocnym silnikiem benzynowym bez napędu i-ACTIV AWD, do gamy Mazdy CX-5 2018 wprowadzona została wersja 2.5 SKYACTIV-G 194 KM 6AT 4x2 w wersji wyposażenia SkyENERGY.
Pierwsze egzemplarze Mazdy CX-5 po zmianach pojawią się w salonach na przełomie sierpnia i września.